En helg med mersmak

När man har det så där riktigt bra, och bara njuter i stunden och allt känns som det ska, då vill man att tiden går lite långsammare, inte så fasligt fort som den alltid tycks göra, utom när man väntar i kö eller är uttråkad!

Vid något tillfälle i lördags kände jag dock att det blev lite för mycket, jag blev överväldigad av stimmiga barn som sprang i hela huset, av den höga ljudnivån och av saker jag ville göra men inte fick gjort. Men jag höll det inom mig, lät inte mig själv få panik eller stress, utan försökte anamma situationen och bara rida ut stormen. När den avtog blev det ett träningspass på löpbandet i källaren. Finns inget bättre sätt att göra av med dålig energi och hämta ny! Jag blir beroende av den känslan när jag väl kommit igång med träning, som jag har nu.

Söndagen spenderades först på dejt med min älskade 9-åring! Vi åkte skridskor, vilket var säkert 20 år sen jag gjorde. Minst! Ja, så gammal är jag, det inser man när man säger ”åh, det har jag inte gjort på 20 år”. Jisses!

FullSizeRender FullSizeRender1

Varm choklad i termosen och en ostmacka var så klart ett måste! Och vi hade så himla roligt och mysigt, jag och sonen. Irriterad blev jag dock på en massa äldre barn som körde som galningar och lekte tagen och vid ett tillfälle brakade rakt in i min son för att de inte kunde stanna. Var finns vanligt vett? Där var jättemycket folk och en massa småbarn, måste man köra som idioter då, när man inte ens behärskar det?

Nåväl, det förstörde inte vår upplevelse, utan C sa till mig sen att det var en himla bra dejt och vi bara måste göra om det igen! Och det ska vi!

Resten av söndagen blev lugn och skön och vi njöt av brasor som brann konstant, köttgryta som puttrade länge på spisen och skön familjetid!

Nu tar vi nya tag inför en ny vecka, den första hela arbetsveckan på väldigt länge!

xoxo

5 thoughts on “En helg med mersmak

  1. Låter som en mysig helg❤️ Min lördaf va väldigt lugn. Söndagen va de jobb..

    Isbanan va de grymt mkt folk i söndags såg jag i HD. Eller hur Bambi på hal is 😂men kul e de👍

    Jag längtar till vår road trip 😀

  2. Sophia tar skridsko lektioner och älskar det. Hon och Jeff åker tillsammans en gång i veckan. Jag åker inte skridsko. Nä tack, den här mamman kunde inte ens åka för 20 år sedan

Kommentera

