My soul is mending…

Varje gång jag känner lugn, harmoni och en tillfredsställelse med livet i stort, så blir jag livrädd att något ska hända som ruckar på den känslan. Livet är ju upp och ner och när man minst anar det så händer det saker.

Ibland tänker jag att något kommer hända, för jag får väl inte lov att må så här bra och vara så här lycklig! Är det bara jag som har dessa knasiga tankar? Det är inte bra att tänka så, för jag vill njuta av nuet och lyckan och harmonin! Det är ju det jag strävar efter hela tiden! Jo, självklart njuter jag i nuet och ler mot livet för det mesta, jag är inte orolig konstant, men ibland smyger det sig på, som en ovälkommen förkylning.

Mannen har varit borta två dagar och jag är så glad att det är fredag idag, så vi kan sitta tillsammans ikväll med något gott i glaset och prata. Bara prata, mest jag förmodligen, om allt möjligt, och ha sällskap liksom! Jag känner att jag behöver det idag!

Jag känner hur min själ sakta läker. En del sår som fanns där innan börjar bli nästan osynliga små ärr och jag känner mig bättre än på länge! Jag fokuserar på mina mål, på min familj, på mitt jobb och på att vårda övriga relationer i mitt liv! Mycket kul finns planerat framöver och det pirrar till i magen emellanåt av den där lyckokänslan man får ibland!

Ja, just nu känns livet väldigt bra!

xoxo

4 thoughts on “My soul is mending…

  1. Hoppas ni får en mysig helg.. Som de blåser ute 😳
    Jag e mega trött efter att ha varit uppe sen 4,20😴 blir faktiskt snart sängen, kropp & knopp behöver de!

    Kram ❤️

  2. Jag känner också så, att man inte kan slappna av riktigt ordentligt för då kommer det att hända något… Jag är inne i en fas just nu då jag har extremt känsliga känselspröt och känner av och läser av sinnesstämningar, ansiktsuttryck och tonfall och analyserar och oroar mig… skitjobbigt faktiskt. Jag som skulle sluta upp med sådant hade jag bestämt mig för…

    Stor kram min vän ❤️

    • Alltså, vi är så himla lika! Precis så gör jag också, analysrerar, funderar och läser av andra människor och oroar mig. Att man inte bara kan slappna av och njuta så mycket det bara går så länge allt är bra!
      Vi får försöka skärpa oss!
      Kram! ♥

Kommentera

