Back to reality

Nackdelen med en massa lediga dagar är att man kommer helt ur rutinerna och med barn i huset kan det lätt skapa kaos! Idag skulle barnen på fritids och förskola för första gången på 2 veckor. Och därmed lägga sig tidigt igår. Det gick så där, kan man säga. Båda låg och pratade för sig själv lång tid efter vi sagt godnatt! Och i morse var de, som väntat, väldigt svårväckta och somnade om så fort jag gick ut ur rummet.

Men än är inte ledigheten riktigt över! I morgon är det ju helgdag och på onsdag är fritids och förkskola stängt, så då är jag ledig! Så vi mjukstartar och det behövs nog! I morse glömde jag övertröja till A och C lyckades glömma en av sina vantar på förskolan där vi lämnade A. De är i andra lokaler över jullovet. Så fram och tillbaka till skola och förskola två gånger och jag kom 15 minuter för sent till jobbet! Tilläggas ska också att jag själv hade sovit ca 3 timmar i natt. Lade mig vid midnatt och när klockan var 02:00 låg jag fortfarande vaken. Somnade väl en dryg halvtimme eller timme senare. Och klockan 6 ringde klockan! Hej och hå!

Morgnarna, eller snarare förmiddagarna, då det var jag, en kopp kaffe och nyhetsmorgon på tv4 finns fortfarande i minnet och jag har verkligen älskat denna ledighet. Även om den inte alls blev som jag hade tänkt mig, på grund av sjukdomar och annat, så har jag ändå älskat varje sekund! Barnen har fått leka mycket med kompisar, jag har haft tid att yoga och träna och läsa och kolla på film och dricka kaffe och träffa vänner och spendera mysiga stunder med familjen!

FullSizeRender1

Igår behövde jag komma ur huset på eftermiddagen, så jag tog med mig A och åkte och shoppade lite och bjöd honom på glass! En mysig stund men vi var båda rätt trötta, men fick köpt fotbollskläder till honom och smycken till mig. Alltid något!

FullSizeRender

Jag har tagit tag i träningen och allt känns jättebra! Jag har ett delmål som jag verkligen vill klara! Denna gången ska jag inte misslyckas!

xoxo

2 thoughts on “Back to reality

  1. Du fixar de! Vi fixar de! Vi är ett bra team!

    Åh längtar till vår lilla road tripp 😀
    Inte bara shopping, utan sällskapet, fikan & egentiden.. Längtar!!!

    Ha en bra ledig dag 💕

Kommentera

