Framåtblickar

Lika mysigt som jag tycker det är med julen, att pynta och göra fint, klä granen, baka och lyssna på julmusik, lika skönt är det när man får städa undan julen igen. Faktiskt! Och just detta gjorde jag igår! Ut med tomtar, gran, stjärnor och pynt och upp med ljusa fräscha gardiner och stilrent. Vad härligt! Som att andas ny luft!

Jag är ju av den åsikten, att när man går in i ett nytt år, så ska inte julen från föregående år hänga med. Det nya året har ju sin egen jul så småningom. Kanske är jag konstig, men så känner jag. Har aldrig förstått det här med 20:e dag Knut osv. Men det har väl kanske någon religiös innebörd som jag inte är insatt i.

Hur som helst! Nu blickar jag framåt, mot ett fint avslut på detta året och början på ett nytt! Igår skrev jag ner några av mina mål för 2015. Jag tror ju som sagt inte på det här med nyårslöften. Det är dömt att misslyckas. Men mål är något helt annat, något att sträva efter och jobba mot. Under ett helt år.

Gick igenom förra årets lista på mål och några få nådde jag aldrig, men de flesta målen klarade jag faktiskt och det är jag så nöjd med!

Jag har fler mål för 2015, men jag måste tänka ut exakt hur jag vill att de ska se ut. Under tiden njuter vi av ledighet, förutom idag, som är en jobbedag för mig, men inte resten av familjen. Sovmorgnar, sena kvällar, frukost på soffan och lata dagar som vi tar som de kommer. Härligt!

FullSizeRender FullSizeRender1

Eftersom både mannen och jag har varit sjuka, så har vi inte kunnat hitta på så mycket tillsammans med barnen, men de har varit nöjda ändå och lekt massor med sina kompisar. Veckan som kommer vill vi dock försöka ha lite mer familjetid!

Jag ser fram emot ett nytt år med nya utmaningar och nya mål! 2014 har varit ett bra år på många sätt och jag hoppas att 2015 blir minst lika bra. Men det enda jag egentligen önskar inför det nya året är att hela familjen får ha vår hälsa!

En del av det bästa med 2014:

Jag har gjort mycket självrannsakan och jobbat med mig själv för att förändra vissa saker och det har hjälpt!

Jag har kommit mina fina ”nyfunna” vänner väldigt nära och det betyder så otroligt mycket för mig att ha dem!

Barnen växer och frodas och uppnår sina egna mål på sina egna sätt och det är ett privilegium att få vara deras mamma, även om jag blir galen på dem ibland!

Jag har lugnat ner mig i mitt inre och hittat en bra balans och tillåtit mig själv att känna glädje och harmoni, även om det inte alltid är lätt och ibland förlorar man riktningen för en lite stund.

En massa andra saker som är bra har förstås hänt, men det är inget jag känner att jag vill dela med mig av här på bloggen.

Vi hörs nog inte innan 2015 så jag önskar alla ett riktigt Gott Nytt År!

2015 here I come!

xoxo

2 thoughts on “Framåtblickar

  1. Fina du ❤️
    Hoppas ni får ett fint 2015, ni har ju massor att se fram emot 😀
    hoppas på fina lediga dagar, innan de vardagliga kör igång igen ❤️

    Idag ska jag njuta av min lediga dag 😀

    Massa kramar ❤️

Kommentera

