När julen nalkas

En av de bästa helgerna på länge. Jag har njutit till fullo och julmyset har varit i fokus. Från min sida i alla fall. Mannen bryr väl inte sig lika mycket som jag gör.

FullSizeRender7

FullSizeRender1

När granen är klädd känns det som julen är här på riktigt! Älskar den stunden tillsammans, med julmusik, glögg och barnen som ivrigt hjälper till.

FullSizeRender5

Hela lördagen pysslade jag där hemma efter att ha varit iväg en stund på förmiddagen och shoppat lite. Jag njuter verkligen av att pyssla hemma!

FullSizeRender6

FullSizeRender8

Nu väntar sista veckan innan jul och mannen är borta torsdag och fredag. På söndag har vi bröllopsdag! Idag blir det att planera veckan så att inget missas och så att jag slipper känna stress.

Hittade ingen fin julig kruka hemma till min amaryllis, men med lite pynt och fix så blev den väl lite julig ändå! Älskar hyacinter och amaryllis till julen!

FullSizeRender2

Det bubblar inom mig av saker jag skulle vilja skriva, men orden når inte fingrarna. Jag mår så bra just nu. Mår så bra av att ha börjat yoga igen. Varför gjorde jag någonsin uppehåll? Har hittat den där motivationen och lusten som jag saknade ett tag.

FullSizeRender4

Jag älskar den där stunden på kvällen, när jag egentligen bara vill slänga mig på soffan, utmattad av dagen, men tar mig samman och kör ett pass, sträcker ut musklerna, låter dem jobba, känner hur kroppen jobbar med mig och vill! Den vill också, precis som jag!

Avslutade söndagen med räksallad efter yoga! Mådde som en prinsessa!

FullSizeRender

Ja, den här helgen har varit full av familjemys och en blandning av allt det jag gillar mest! Nu är det 6 arbetsdagar kvar, sen njuter jag av lite ledigt och efter det endast en arbetsdag kvar på 2014!

xoxo

4 thoughts on “När julen nalkas

  1. Så fint du pysslat 😀
    Och vilken gran 😀lite piff & puff stuk 😉
    Låter som ni hade en perfekt helg ❤️
    Denna ska jag ta de lugnt 👍mkt familjetiden ❤️

Kommentera

