Morgontankar

Jag vaknade i morse och tände ljusstaken för att vakna till liv. Njöt av den sköna känslan att ligga kvar under varmt täcke, sträckte lite på kroppen och kände hur det drog lite i musklerna efter yogan igår. Det tar ett tag innan kroppen vänjer sig vid nya övningar och man kan göra dem lugnt och smidigt utan att överanstränga sig.

FullSizeRender

Tystnaden vilade över huset och vinden ven utanför och jag låg där och lät tankarna vandra. Jag tänkte på att det är mycket som faller på plats just nu. Saker och ting går på rätt håll, på det hållet som jag vill. Vissa saker går framåt, andra uppåt och en del neråt. Men oavsett, så går det på det hållet som det ska. För det mesta.

Jag är väldigt tacksam för mitt liv och min familj. Jag känner en enorm glädje i att det snart är jul och vi har möjlighet att vara lediga tillsammans. För är det inte så att det oftast är tiden som fattas? Saker man vill göra, som att vara med barnen och verkligen umgås, ha vuxentid med mannen och prata om allt mellan himmel och jord, att läsa ut den där boken man började på för ett par veckor sedan, göra spontana saker eller bara mysa i soffan hela familjen och ta dagen som den kommer. Det är sånt jag längtar efter när jag tänker på ledighet. Många dagars ledighet, så kroppen riktigt kan koppla av, ladda om och den där extra tiden finns som man aldrig hittar annars.

Jag träffade mannen fem minuter sent igår kväll och fem minuter i morse. Den här veckan, med början redan i fredags förra veckan, har varit minst sagt hektisk för honom. Men snart. Snart blir det lugnt igen. Snart kan vi känna oss som en familj igen.

Men innan dess rullar livet på och jag ska ta med mig barnen till köpcentrat i kväll för att fixa några ärenden och äta kvällsmat. Sen blir det pannkaksstekning inför en utflykt i morgon.

Snart. Snart är det helg och jag får pussa på min man igen. Kanske lite mer än vanligt ♥

xoxo

7 thoughts on “Morgontankar

  1. Älskade vän, vad jag bara älskar dej ❤️
    Du är så bra på många sätt. Du ger positiv energi & man mår bra med dej ❤️❤️❤️

    Hoppas ni får en mysig kväll ❤️
    Jag ska leta klänning 😂

    • Men vilken snäll kommentar! Den blir jag glad för! Älskar dig med vännen! ♥♥♥
      Hoppas du hittar klänning. Jag är sjukt sugen på all möjlig shopping, men får se om det blir nåt!
      Kram ♥

      • Jag tänkte ge mej ut en sväng sen, tar ev med Leon.. Får se.
        Jag klättrar på väggarna.. Skönt detta är över i morgon.. Då har de gått 48 timmar igen 😝

  2. Jag blev lugn i hela kroppen av att läsa detta inlägg… tack så mycket för att du delar med dig av din harmoni och ditt lugn ♥

    En riktigt härlig helg önskar jag dig och din fina familj!

    Kram

Kommentera

