Hej tisdag!

Igår gick jag mest runt som en zombie hela dagen. På kvällen var jag trött, lättretlig och småirriterad och ville helst bara vara för mig själv. Inte särskilt bra att vara på det humöret när man är ensam med barnen. De små liven har ju en tendens att pröva ens tålamod ganska ofta, haha!

Men det gick bra. C var och tränade volleyboll, A spelade FIFA 15 och jag slöade på soffan. Gjorde inte ett dugg i hushållet, tömde inte ens diskmaskinen! Jag kopplade tydligen bort hjärnan rejält också, för jag glömde en del viktiga saker som skulle fixas, både på jobbet och hemma. Men men, allt är löst nu!

FullSizeRender

Idag är jag också lite trött i kropp och knopp, förkylningen hänger envist kvar. Men det är en helt annan känsla än igår. Idag har jag inspiration, orkar göra planer för kvällen och känner att jag vill ta tag i en massa! Idag blir det ingen tråkmamma där hemma, utan en mamma som ska fixa och dona och mysa och bjuda på glasstårta till julkalendern i kväll. Vi har inte tid att titta på morgonen, så den stunden på kvällen har blivit helig. Årets julkalender är väldigt bra och spännande tycker vi och jag förstår inte alla som klagar på att den utspelar sig på en solig ö i stället för i snö och vinterlandskap. Det behöver väl inte vara samma varje år!

Hur som helst, nu ska jag försöka bota tröttheten med lite mer kaffe och planera lite vad som måste göras i kväll!

xoxo

3 thoughts on “Hej tisdag!

  1. Jag har med massor som jag måste göra, men orken finns inte.
    Tanken va köpa gran idag, vet ej hur de blir än…

    Hoppas förkylningen snart är borta.
    Duktig du är på träning.. Jag vill göra nått… Tror du får vara min yoga instruktör 2-3 ggr i veckan 😀❤️
    Åh ja julkalendern är så bra.. Vill inte missa de.
    Massa kramar❤️

    • Absolut kan vi göra yoga ihop! Jag har hittat den där känslan nu där ju tycker det är så roligt igen och känner att jag utvecklas och kan köra ett kort pass själv utan en video. Kul kul!
      Kram ♥

Kommentera

