The long Road of Life

hard-roads

Ibland är det som att problemen avlöser varandra. Eller problem och problem, snarare saker jag oroar mig för, som kanske inte nödvändigtvis är problem, men jag gör dem till problem eftersom jag oroar mig och låter dem ta så mycket energi.

När en sak är ur världen och man just hinner dra en suck av lättnad, så kommer nästa sak. Hade det inte varit skönt med en lång, sammanhängande period av friktionsfritt och orosfritt!

Jag är fullt medveten om att det finns massor med människor som inte ens skulle kalla mina orosmoment problem, som skulle kalla dem lyxproblem i så fall, men ändå. Detta är mitt liv! Bara jag lever detta livet och känner mina känslor. Jag måste få äga de känslorna utan att tänka på andra människor!

untitledMen visst är det så, att livet måste innehålla motgångar för att man ska kunna känna glädje i medgångar! Och visst är det väl även så att de bra dagarna är så många fler än de dåliga!

Jag lägger mycket fokus på mina mål just nu! Försöker uppnå de sista målen för detta året, samt göra nya för nästa år. Jag vet redan vilka mål jag inte kommer klara detta året, men kanske är det också så att det inte är att uppnå målet som är huvudsaken, utan att det är resan och strävan mot målet som är det viktigaste!

lifeisironic

Som vanligt, efter att ha pratat med mannen om allt som oroar mig, så känns det lite bättre, men jag kan inte släppa det helt. Det är bara sån jag är helt enkelt. Efter elva år tillsammans är min man väl medveten om min oroliga själ och att jag kan få de mest märkliga saker till att bli stora problem, haha!

Dagen igår blev lite stressigare än planerat, men jag kunde ändå slänga mig på soffan klockan åtta. Dock utan att ha gjort yoga som jag hade planerat. Där tog det stopp. Men jag hade inte alltför dåligt samvete eftersom jag hade varit igång non stop efter jobbet och jag har blivit bättre på att undvika det onyttiga.

På handlingen igår blev det en full shoppingkasse med frukt och grönt. Som vanligt! Jag brukar säga att när jag lämnar den avdelningen har redan en tredjedel av den totala summan spenderats, och så även igår! Men vi äter mycket frukt i vår familj, och även om barnen inte är storätare när det gäller grönsaker, så brukar det i alla fall finnas något grönt på bordet varje gång.

FullSizeRender

Idag blir det en pw! Det ska bli så skönt att komma ut i friska luften och rensa tankarna! Mannen är hemma igen och det betyder lite lugnare tempo för mig! Halleluja!

xoxo

2 thoughts on “The long Road of Life

Kommentera

