Slutet på en lång vecka!

Visst är det kul att höra att man ser trött ut, när man själv för en gångs skull tycker att man ser pigg och fräsch ut! Tack för den liksom!

Hur som helst! Det är fredag, barnen tog sina simmärken igår, helgen är oplanerad, mannen är hemma, humöret är på topp och jag längtar tills kvällen kommer och jag kan andas ut efter en lång, händelserik vecka som ensamstående! Trots allt en bra vecka om man nu ska summera, för jag har klarat hela veckan utan stress, trots singelstatus, och jag har fått gjort en hel del nyttigt blandat med tid med barnen! En lagom vecka, med extra allt!

hey-friday

Hösten är alltid busy, busy times för min man, så jag har många dagar och veckor som singel fram till jul. Men sen har vi många, många dagar av underbar ledighet ihop! Hela vår tokiga, galna, roliga familj! Jag jobbar några få dagar i jul och nyår. Under barnens jullov kommer jag vara ledig sammanlagt 14 dagar och jobba 3, vilket känns som en väldigt okej fördelning! En ynka dag måste de vara på fritids/förskola, då både jag och mannen jobbar. Mannen är ju alltid ledig över julen, då hans företag stänger! Något som känns otroligt skönt! Vi kanske inte alltid kan vara lediga på sportlov, påsklov, höstlov osv, som många andra föräldrar tycks vara, men julen, denna underbara högtid, den bästa på hela året, då jag verkligen njuter och älskar varje stund, den kan vi ha tillsamman! Gå in i det nya året tillsammans och lova varandra ytterligare ett fint år!

Nu skenade visst mina tankar mot julen! Längtar såååå mycket tills 1:e advent och julpyntet! Julkalendern på tv, glögg, pepparkakor, lussebullar, julmusik och familjen nära mig! Love love!

Men först, fredagen den 14:e november!

xoxo

3 thoughts on “Slutet på en lång vecka!

  1. Puh, jsg ska egentligen inte klaga på vårt. Men gör tyvärr de en hel del.
    Vem sa att livet va enkelt 😉

    Jag hoppas att nya året innebär förändringarna jag satt i rullning.

    Åh ja nästa helg ska vi julpynta & julstöka. Tänkte köpa hem glögg & pepparkakor 😋
    Julmusik på & bara njuta.
    Har ju även en julfest inplanerad. Dock känns de väl sådär just nu!! Ingen bra stämning direkt…

    Vad härligt med så många dagar ledigt. De e Mattias med, dock jobbar jag lite, men ledig julen & nyår. Så ska inte klaga utan njuta av dem dagarna.

    ❤️❤️❤️

    • Fast ni har det på ett anant sätt, åtminstone jobbar jag regelbundna tider, så att vara ensam med barnen gör inget på så sätt. Jag trivs med vårt, det funkar!
      Jag hoppas också på förändringar för din del!
      Här kommer inget julpynt upp före 1:e advent, det är tradition 😉
      Ja man får njuta av de dagar man får! Så är det ju!
      ♥♥♥♥

      • Jag står på reservplats på min utbildning & väntar svar från jobbet jag sökte..
        Sen hoppas jag få igenom mitt med dem 2 dagarna.

        Kramar ❤️❤️

Kommentera

