När man saknar orden

Orden kommer inte riktigt till mig just nu. Finns mycket jag skulle vilja säga, men ändå ingenting alls. Känslorna inom mig stannar kvar där. Det är det jag vill. Jag mår bra, jag känner mig glad. Vill spendera all min lediga tid med mina barn. Med min man. Vi behöver det. Jag och de. Han och jag.

Vill inte prata om mina känslor just nu. Vill inte prata om mitt liv, jag vill leva det! Vardagen är fin, jag har lärt mig att fylla vardagen med annat än tvätt, städ och plock. Jag har lärt mig att fördela min tid med jämn balans och jag har hittat en inre harmoni som bara kan komma när man släpper kraven och stressen.

Jag har fallit och rest mig igen.

Jag har insett att tillvaron inte måste vara perfekt för att vara bra. Man kan bråka, man kan gråta, man kan skratta, man kan må bra, man kan må dåligt. Det är detta som är att leva.

Så just nu finns jag här, i min egen lilla bubbla, där jag inte vill dela med mig, där jag inte vill blotta min själ, där jag bara vill må bra, trivas och njuta. Leva.

xoxo

being-happy-doesnt-mean-that-everything-is-perfect-it-means-that-youve-decided-to-look-beyond-the-imperfections-7

2 thoughts on “När man saknar orden

Kommentera

