Står och stampar

På fredagar är jag alltid så där mör och liksom sömnig i kroppen som man är efter att ha jobbat en hel vecka. Men det är ändå en skön känsla, jag gillar att komma hem på fredagseftermiddagen och känna den här befrielsen av att inte har några tider att passa, ungarna får vara uppe längre, maten måste inte intas klockan 18, inga läxor ska förhöras och man ser hur hela familjen faller in i det sköna helglunket redan där!

Ikväll är vi minus ett barn. C sover hos mormor och morfar och ska spendera dagen i morgon med dem på äventyr! Så mysigt! Det betyder att jag och mannen har kvalitetstid deluxe med minstingen! Alltid skönt att kunna ge barnen extra uppmärksamhet utan syskon som blir avundsjuka.

Idag är det ju Halloween, men det firar vi inte direkt i vår familj. Jag ogillar tanken på att barnen ska knacka på hos främlingar och tigga godis. Det är ju inte så utbrett här, långt ifrån alla firar det, och jag tror att människor av den äldre generationen nog inte riktigt är med på noterna när det knackar på några förkrympta skelett och säger bus eller godis!

Igår hade vi en zombie som knackade på vid halv åtta. Jag blev väldigt förvånad, dels för att det inte var igår man skulle ”busa” och dels för att jag inte hade så mycket som en enda godisbit hemma. Så kan det gå!

Har ni någonsin känslan av att ni vill komma framåt, men hur ni än försöker så är det som att ni bara  står och stampar? Den känslan har jag i min tillvaro just nu! Kanske är det så att jag alltid måste ha något att se fram emot, och har jag inte det inom den närmsta tiden, så blir jag rastlös. New York är nästan 7 månader bort och även om jag längtar till den resan så att jag nästan kissar på mig, så är den låååångt borta just nu!

Nåväl, jag får nog försöka ta tag i att komma på lite roligheter som vi kan göra, i stället för att sitta och känna rastlöshet över att inget händer! Det blir ju inte roligare än vad man gör det till, eller hur!

Trevlig helg!

xoxo

4 thoughts on “Står och stampar

  1. Låter inget vidare vännen. Hoppas de vänder.
    Vi har inte heller mkt inplanerat.
    Jag vill så mkt, men min andra hälft känner inte likadant 😉

    Vi får verkligen snart ses ❤️

  2. Härligt att kunna ge lite extra egentid..
    Nä det där med att springa och knacka dörr gillar jag inte heller. Inte när det ska springas runt å säljas det ena och det andra för skolan heller. Tur det är slut på sånt nu när hon går på gymnasiet 😉
    Ha en fortsatt mysig helg.

Kommentera

