Torsdagstankar

I natt har jag drömt om terrorister, presidenter och vapen och jag har varit en agent i en häftig actionfilm. Ja, det kan hända att det har att göra med att jag kollar på Homeland varje kväll innan läggdags.

Efter lunch i går, så kände jag plötsligt hur jag blev torr i halsen, hostade och var så där rispig som man kan bli innan en förkylning. Jag som precis har varit sjuk och hostat i flera veckor, känner inte för att gå igenom en ny omgång. Då kom jag att tänka på en sak som en bekant sa för nån vecka sen, att man ska dricka ett shot ingefära varje dag, så håller man sjukdomarna borta. Så jag skickade mannen att köpa ingefära och citron. För sakens skull tog jag två shot, jag gillar att göra saker lite extra, och tog då extra mycket ingefära så att det brände i strupen. Idag känner jag ingenting i halsen. Om det har med ingefäran att göra vet jag inte, men jag vill gärna tro det. Ett shot om dagen blir det från och med nu! Tydligen så är det inne nu att ha en råsaftcentrifug, ja jag är alltid sist på bollen när det gäller saker som är inne, och eftersom jag inte har det, så nöjde jag mig med att riva ingefäran. Jag tänker, huvudsaken är väl att jag får i mig det jag ska ha!

FullSizeRender

Hur som helst. Idag känns huvudet lite tungt av tankar. Några lite jobbiga tankar som jag helst inte vill tänka, men som smyger sig på ändå. Och trots att jag styr mina tankar i andra riktningar, så ligger klumpen i magen kvar och påminner. Jag känner igen den där klumpen, jag vet vad den beror på. Den kommer försvinna, men tills dess är det alltid lite jobbigt och känslorna ligger väldigt ytliga och sårbara!

Veckorna går otroligt fort nu. Tyckte nyss det var helg och så är det redan torsdag igen! På gott och ont!

Nä, jag känner mig tom på ord idag. Skulle mest vilja stanna under en filt med en bok och låta dessa jobbiga tankar passera!

xoxo

4 thoughts on “Torsdagstankar

  1. Fy, låter inget vidare med sådana mardrömmar.

    Skönt din dunderkur funkade! Och du slipper halsont.
    Njut resten av kvällen & bara va.
    Hoppas de inget som hänt❤️Finns om du vill prata. ❤️

  2. Stor kram!
    Hoppas att de jobbiga tankarna snart ger sig av!

    Jag har en råsaftcentrifug, jag köpte den för ett par år sedan och har använt den typ max på ett ungefär tre gånger… den låter väldigt mycket och väldigt högt och det tar typ en evighet att diska rent alla delar… bara jobbigt! Så riv på det är mycket enklare 🙂

    Kram igen ❤️

    • Ok då behöver jag inte fundera på att investera i en sån maskin.
      Hoppas ingefäran kan hjälpa mig under vintern!
      Tack för dina fina ord.
      Kram ❤️

Kommentera

