En tisdagskväll

Håret upp i en tofs, av med tajta jeans och på med sköna mjuka byxor eller tights och en oversized tröja. Så hittar ni mig ca 10 minuter efter jag har kommit innanför dörren efter jobbet. Att gå runt och plocka och fixa och laga mat i stela jobbekläder är inte min grej. Konstigt nog känns inte de där stela jobbekläderna så obekväma på jobbet, men direkt när jag kommer hem blir de plötsligt klumpiga.

Nåväl. Trött som en gnu kom jag hem igår, på med myskläder, pratade med barnen och sen lagade jag korv stroganoff. Golven var smutsiga under mina fötter och det kändes som där var tvätt att vika i hela huset. Men jag kände inte för att ta tag i något av det och jag har ju bestämt mig för att inte stressa upp mig över sånt som inte spelar någon roll, så jag frågade barnen om de inte bara ville köra soffhäng och film efter maten och de var genast med på noterna. Dock blev det bara jag och A sen, storebror ville kolla på några avsnitt Jeopardy på viaplay, haha! Han är rolig min store älskling! Han älskar frågesporter.

Så vi tände en brasa i gillestugan, tände ljusen på bordet och A fick välja film. Flygplan. Nåja, var ett tag sen jag såg den och ettan är bra, så jag myste med honom i soffan ända tills pappa kom hem vid halv åtta. Så sköööönt!

FullSizeRender

Om jag alltid kunde få ha ett barn som var 5 år så skulle jag utan tvekan ha det! Denna lilla underbara pojke, som älskar pussar och kramar. För honom är man fortfarande en idol, han ser förbi mina uppenbara fel och brister som förälder och kräver bara kärlek. Alltid lika glad! Ja, mitt hjärta sväller över av kärlek till dessa två pojkar som jag har skapat! Båda två så speciella på sitt eget vis!

Måste visa min nya matta! Detta otroliga fynd som jag är så glad för, som jag påpekar för min man cirka varje dag och liksom jagärsåjäklanöjdmeddennamattanalltså! Han har fattat nu hur stort detta är i mitt liv, efter att jag har stört mig på den gamla mattan i en evighet och inte hittat någon ny jag ville ha eller som var i rätt prisklass. Och eftersom jag har tjatat på min man och mina vänner, så får jag ju tjata på bloggen också. Så är det komplett. Ingen har missat hur nöjd jag är med min matta!

FullSizeRender1

Lyckades visst få med mannens fula snusdosor på bilden, men nu är det mattan vi ska koncentrera oss på!

Efter en natt med många timmar underbar sömn, känner jag mig pigg, utvilad och på bra humör! Underbart!

xoxo

6 thoughts on “En tisdagskväll

  1. Underbart!
    Och vad roligt att du tycker om den där mattan, jag har en likadan och är fortfarande förälskad i den fastän vi har haft ett en längre relation 🙂 den är så snygg! Fast jag tycker nog att den gör sig bättre hos er än hos oss, faktiskt.

    Kram

    • Men skoja, har du en likadan! Haha, vad roligt! Den är såå snygg! Jag har inte aktivt letat efter ny matta, mest retat mig på den gamle, men denna sprang jag på när jag skulle ha något helt annat och det var kärlek vid första ögonkastet! 🙂
      Kram

  2. Ja eller hur e de skönt att bara få ta av sej dem trånga kläderna & mysbyxor på 😀I Love it, helt underbart skönt är de.
    Dock tycker Mattias de e tråkigt att jag alltid har de hemma 😂 kanske inte sexigt direkt, men så skönt😂👍😀

    Igår gjorde jag ingenting! Fantastiskt skönt att slippa. Somnade 20,15 på soffan 😂sen gick jag upp & lade mej strax efter 21!
    Idag blev de vabb & i morgon med! Sen en kort arbetsdag på fredag!! 👍

Kommentera

