Att sluta sträva efter perfektion

Jag jobbar ständigt med mig själv och de höga kraven jag har på mig själv och att jag ska vara perfekt. Det har blivit mycket bättre med åren och stressen har avtagit väldigt mycket.

Men det finns mer att jobba med, mer som kan bli bättre. Det gäller framför allt hemmet, röra, stök och såna grejer som jag har sååååå svårt för.

Och en sak har jag bestämt mig för. Här och nu!

Jag ska sluta sträva efter perfektion!

Det är lättare sagt än gjort tänker ni nu. Men nä serru, det är ganska lätt, i alla fall om man är som jag, alltid medveten, alltid tänkande, alltid funderande och alltid strävande efter att bli en bättre människa, en lugnare människa med mer tålamod och alltid på jakt efter harmoni och metoder att nå just det!

Jag ska inte gå in i detalj, eller exakt vad jag är ute efter och vill förändra, eller överanalysera här på bloggen, det räcker att det finns inom mig, alla dessa känslor och den aha-upplevelsen  jag fick genom att läsa en sak på nätet! Och så enkelt var det! Jag har bestämt mig!

Det kommer inte gå på en dag. Tro inget annat. Men om jag bara lyckas ändra på en enda sak om dagen, så är jag på rätt väg! Och det kommer vara befriande! Det krävs ett aktivt beslut varje dag, men jag vet att jag kan fixa det!

GERONIMO!

xoxo

4 thoughts on “Att sluta sträva efter perfektion

  1. Du kommer fixa de! Du har ett mål. Du är medveten om vad & hur du ska göra. Kämpa uppförsbacken & du fixar de. ❤️❤️❤️

    Du är en fantastisk människa & speciellt vän ❤️

  2. Klart att du fixar det!
    Jag ska också försöka släppa lite på tyglarna och låta det vara lite rörigt omkring mig ibland… fast det är inte helt lätt när man tycker så bra om ordning och reda 😉

    All lycka till dig fina kvinna ❤️

    Kram

Kommentera

