~Create a life that feels good on the inside, not one that just looks good on the outside~

Ibland vill jag strunta i smutsiga golv, disk i vasken och tvätt som måste vikas. Jag vill spendera tiden med att vara tillsammans, filtar som värmer, brasan som sprakar och ljusen som brinner från sina utvalda platser i rummet. Med små, små armar som håller om mig, små kroppar tätt intill min, spontana pussar och känslan av att världen utanför upphör att existera för en liten stund.

FullSizeRender1

Hösten. Jag mår så bra då. Sommar, värme, solsken och uteliv är också underbart, det är det. Men helt ärligt så blir jag ibland lite stressad på sommaren av allt som man ”måste” hinna göra. Man kan inte sitta inne när solen strålar och det är 30 grader varmt, man måste ta vara på soldagarna i Sverige, man vet aldrig när regnet kommer. Stressande!

Hösten innebär lugn, mörker, innemys och tid att hitta ro i själen. Och den där känslan av att det faktiskt är okej att vara inomhus! Jag älskar inomhus! Egentligen gillar jag inte att vara social, att alltid ha folk omkring mig. Jag gillar tystnad och lugn. Jag vill vara social på mina egna villkor, inga stora tillställningar och en massa folk, då drar jag mig undan. Jag trivs med de få vännerna jag har, för de är guld värda. Jag behöver inte en massa bekanta. Jag trivs så bra i mitt eget sällskap, där jag kan gömma mig från omvärlden, vara ensam med mina tankar och inte synas. Bara vara jag.

Bästa myseftermiddagen och kvällen igår! Hela kvällen låg vi bara på soffan, jag och barnen. Vi åt, vi pratade, vi skrattade och inget annat spelade någon roll. Vi tittade på Oceans, dokumentären som jag har rekommenderat tidigare. Där man får se alla möjliga varelser från havets botten, alltifrån sälar, hajar, sjölejon, valar, delfiner, krabbor, sköldpaddor, till alla möjliga slags fiskar. Den är väldigt intressant och såååå vackert filmad och jag och barnen älskar den! Jag är väldigt fascinerad av havet och rymden och såna saker som man inte vet så mycket om egentligen. Och det slår mig varje gång hur mycket barnen kan! Helt plötsligt kastar C ur sig nåt namn på någon art och man blir helt imponerad! Kul!

FullSizeRender3

FullSizeRender2

Det är ett behov jag har också, för att må bra helt enkelt. Att få skärma av mig, dra mig inåt, inte bry mig, inte vara social, inte känna några måsten alls, utan bara fokusera på det jag vill. I min lilla bubbla.

Och det är där jag vill vara nu, i min bubbla. Stänga världen ute, strunta i måsten och andas in doften från mina barn, hålla deras händer och bara vara. Tillsammans. Ensamma. Då trivs jag som bäst!

xoxo

FullSizeRender

2 thoughts on “~Create a life that feels good on the inside, not one that just looks good on the outside~

Kommentera

