En helg att älska!

Fredag igen! Och helgen ligger framför oss som ett oskrivet blad! Inte den minsta grej är inplanerad och det tycker jag är sååå skönt! Vissa gillar fullt schema på helgen, där det händer saker hela tiden. Jag gillar så lite som möjligt inplanerat, förutom om det gäller någon familjeaktivitet, och att ta dagen som den kommer. Jag har ju alltid saker jag vill få gjort på helgerna, men gillar att ta det i min egen takt och kunna varva nytta med nöje och ha utrymme för spontana saker! Jag blir fruktansvärt stressad om jag har mycket inplanerat på helgen, och stress vill jag verkligen inte känna när jag är ledig!

Så tankarna inför den här helgen är att fixa mina höstdekorationer och bara pyssla där hemma i största allmänhet! Och så en promenad i skogen med familjen, med mackor och varm o´boy i ryggsäcken! Sånt som jag gillar! Och självklart, laga en massa god mat! Älskar att laga mat, speciellt på helgerna! Den här helgen ska det även bakas barnens favoriter, kladdkakemuffins! Japp, återigen ska jag chocka familjen med att baka 🙂

För barnen är det nästan bara kompisar som gäller på helgen och det är väl okej! Det är därför vi har våra dejter med barnen, för att verkligen sätta av den tiden och göra saker ihop. Ibland blir det en familjedejt i stället och det älskar de lika mycket!

Ja, idag är jag glad och har en skön känsla inför den kommande helgen!

xoxo

4 thoughts on “En helg att älska!

  1. Javisst är det gött att inte ha en massa måsten, bara ta dagen som den kommer. Det där med kvalitets tid med barnen minskar ju med tiden. När de blir äldre är det ju kompisar, flick/pojkvänner som är mycket mer intressanta. Då får man vara glad för det lilla 🙂
    Kram

Kommentera

