En underbar hösteftermiddag

Ja, vi hade verkligen en perfekt eftermiddag igår! Vädergudarna var på min sida och det var totalt vindstilla, milt och skönt väder! Så himla härligt!

Medan mannen var hemma och förberedde inför en jobbresa och fixade mat, så begav vi oss till skogen och gick en ganska lång runda och samlade kottar och tittade på diverse saker vi hittade. Kottarna ska jag ha till mina höstddekorationer. Gillar att pimpa inför hösten här hemma!

FullSizeRender5 FullSizeRender4 FullSizeRender3 FullSizeRender2

Jag älskar älskar älskar skogen! Speciellt på hösten! Löven som prasslar under skorna, grenar som bryts, tystnaden, lugnet, färgerna och den underbara krispiga luften!

När vi hade samlat en påse med kottar så begav vi oss hemåt och tog våra cyklar. Sen blev det en cykeltur runt i byn för att hitta kastanjeträd! Jag måste ju ha kastanjer till mina dekorationer som jag brukar! Och efter lite letande så blev det en påse full!

FullSizeRender1 FullSizeRender

I en och en halvtimme var vi ute, tills mörkret föll, och barnen sa sen att de tyckte det var SÅ mysigt och roligt! Och det värmer min själ! Att få spendera en helt vanlig vardagseftermiddag ute i naturen med mina barn! Barnen somnade gott sen kan jag säga!

Så nu ligger allt här hemma och torkar lite, sen ska barnen hjälpa mig att dekorera. I övrigt fick jag gjort en massa hemma igår kväll och jag bara älskar när man tar tag i saker och röjer och fixar! Då mår jag bra!

Idag ska vi till biblioteket, sen handla och sen hem och äta gulaschsoppa! Mums! Det är en av barnens favoriträtter!

Så jag hoppas på ännu en fin eftermiddag. Idag åker mannen till Stockholm, men kommer hem i morgon natt igen!

Ha en finfin onsdag!

xoxo

4 thoughts on “En underbar hösteftermiddag

  1. Låter som ni hade en mysig em/kväll 😀
    Åh ja jag gillar med höstens färger mm, dock bara snön om man slipper vara ute.
    Pulka e iför sig kul 😂

    Soppa ska jag fixa i morgon 😋

    Ha en trevlig kväll ❤️

Kommentera

