Tider som varit och tider som kommer

I nästan 4 år bodde jag på en plats där solen i princip alltid lyste! Palmer, sandstränder, 20-25 grader på vinterhalvåret och så vidare. Paradiset! Folk tycker ibland vi är galna som flyttade därifrån.

Men, som bekant så har allt en baksida. Allt är inte vad det ser ut att vara, och när man får barn så förändras allt. Man börjar tänka annorlunda, man prioriterar annorlunda. C levde sitt första år där, och trots att det varken fanns barnbidrag eller föräldrapenning, så hade jag lyxen att kunna vara hemma med honom. Det var där han tog sina första steg, sa sina första ord osv. Det var fina tider på många sätt och de finns alltid kvar inom mig!

Men en av alla de hundratals saker som jag saknade från Sverige, var årstiderna! Att se löven skifta färg, se skogarna spraka i dessa underbara färger, den krispiga höstluften, att mysa under en filt med en kopp te, skogspromenader, ja allt som hör hösten till. När det någon enstaka gång om året regnade där, så var jag glad som ett barn på julafton. Trots att det direkt blev översvämningar och skolorna fick stänga och man inte kom fram med bilen någonstans!

Ja, jag älskar verkligen hösten! En favoritbild i repris från förra (eller var det förrförra) hösten!

bild

(I eftermiddag hoppas jag inte att det regnar, jag har nämligen planer på att ta med barnen till skogen på hemligt uppdrag!)

Och jag längtar till julen! Åh, denna underbara högtid som jag älskar så mycket! Julen blev aldrig densamma bland palmer och solsken, så är det bara! Visst kan jag sakna saker från det livet vi hade där, det sköna klimatet, ta dagen som den kommer och framför allt den stressfria livsstilen! Oj vad annorlunda mot livet här. Men jag saknar inte kackerlackorna! Hua! Och nackdelarna visade sig bli fler än fördelarna efter C kom till världen, så jag ångrar aldrig beslutet vi tog att flytta!

Ja, jag kan verkligen säga att jullängtan har börjat komma! Men en sak i taget, först ska jag njuta av hösten!

xoxo

2 thoughts on “Tider som varit och tider som kommer

    • Ja hösten är underbar! Vet att du älskar Halloween och du gör alltid så fint! Inte min grej kanske, men allt annat med hösten!
      Kul med fler höstälskare 🙂

      Kram

Kommentera

