~Nothing can bring you peace but yourself~

Helgen har gått i ett och jag har liksom inte hunnit landa i mina intryck och känslor ännu.

Mycket har handlat om barn. Vi var barnvakt till kusinen mellan lördag och söndag. En liten stund på lördagen passade vi även minste kusinen, som snart fyller ett och precis har lärt sig gå! Det var mysigt, men jisses, man blir helt slut! Är ju inte van vid att jaga en nyfiken liten knatte som tultar omkring. Så gulligt!

FullSizeRender

Ett tag hade vi 6 barn hemma, mellan åldrarna 1 och 9 år. Det var livat, minst sagt! Jag somnade tidigt i lördags kan jag säga!

I fredags kom mannen hem och vi åkte till köpcentrat och åt kvällsmat och inhandlade skor till barnen. Inneskor till fotbollsträningen till A och vinterkängor till C.

A blev väldigt glad för sina knallgula skor! Är han glad så är jag glad! Tyckte de var jättefina!

FullSizeRender1

Söndagen gick i lugn takt och jag fick städat och tvättat och lagt undan en massa tvätt som legat i högar. Men de vandrar liksom inte in i byrålådorna av sig själva!

En eftermiddag tillsammans med en vän blev det perfekta avslutet på helgen! Några timmar av shopping, fika, snack och bara vara! Det var precis vad jag behövde! Fyndade ett par skor, blev så glad! Hittade exakt såna jag var ute efter och till bra pris! Gotta love that!

FullSizeRender2

Blev även lite annat smått och gott som jag har tänkt på länge. Gillar när man fyndar sånt man faktiskt behöver och har tänkt på och inte alltid bara en massa ”onödigt” impulsshoppande!

Nu när mörkret kryper på en tidigare på kvällen och hösten sprider sina underbara färger, så väcks den där fixa-och-dona-och-pyssla-i-hemmet-känslan! Jag är inte så mycket för halloween, faktiskt gillar jag det inte alls, men inhandlade en pumpalykta igår, haha! Har lite idéer om hur jag vill höstpynta här hemma, dock inte med halloweentema!

Nästa helg ser jag fram emot att inte ha något inplanerat alls och bara pyssla här hemma! Och så längtar jag ut i skogen! Åh, vad jag älskar skogen på hösten och det riktigt spritter i kroppen efter en skogspromenad! Jag hoppas på lika fint höstväder nästa helg som den här!

En liten gnagande känsla av… jag vet inte vad, gror inom mig. Måste reda ut vad det är och vad det beror på så att jag kan känna det där totala lugnet och harmonin som jag så väl behöver!

Ser fram emot en fin vecka!

xoxo

4 thoughts on “~Nothing can bring you peace but yourself~

Kommentera

