Tacksam för det jag har

Idag är en sådan dag, då jag vill påminna mig själv om att vara tacksam för det jag har, för småsakerna som förgyller vardagen. För det är småsakerna som är det stora sakerna i slutändan.

Vi pratade om det häromdagen, jag och barnen, om att vara tacksam och inte ta allt för givet. Om att då och då skänka en tanke till dem som inte har det lika bra som vi. Barnen lyssnade med stora öron och hade själv många tankar och funderingar. Jag tycker det är viktigt det där, att prata om sådant med barnen och försöka ge dem lite perspektiv, trots att de fortfarande är relativt små.

Jag är tacksam för att vi alla har vår hälsa.

Jag är tacksam för att jag har ett jobb att gå till.

Jag är tacksam för att vi har ett fint hus att bo i.

Jag är tacksam för att vi kan unna oss saker, äta god mat och sätta lite guldkant på vardagen ibland.

Detta är saker som många har och tar för givet. Men för den som är sjuk, arbetslös eller inte har någonstans att bo, så är detta det viktigaste. Då spelar det ingen roll om du kör en lyxig bil, eller hur renoverat ditt hus är, vilka kläder du bär eller hur många saker du har.

Idag är jag tacksam för det jag har!

xoxo

4 thoughts on “Tacksam för det jag har

Kommentera

