~Be the change you wish to see in the world~

Igår beställde jag en hel del julklappar till barnen. Nu fattas bara några få saker, men läget är under kontroll. Det känns underbart! De senaste åren har jag inte haft någon julstress alls. Jag förstår inte de som är ute i sista minuten. Faktiskt. Fulla butiker, trängsel, panik, stress. Nä fy! Planering people!

Det här envisa vad-de-nu-är-för-skit-jag-har-fått släpper inte taget! Är täppt i näsan, hostar, sover dåligt och är därmed väldigt trött. Mannen messade från hotellrummet att han har feber! Väldigt olägligt minst sagt, då han har så många möten att gå på och en massa jobb att göra. Stackaren!

Det är nu jag kopplar på autopiloten och bara kör. Kör kör och kör utan att stanna upp och känna efter, för då skulle jag säkerligen inte komma ur sängen. Men två barn och ett hus sköter inte sig själv och på jobbet har jag massor att göra.

Tisdag, here we go!

xoxo

5 thoughts on “~Be the change you wish to see in the world~

  1. Nu är du rädd om dig!
    Fast jag är lika dan så jag ska inte förmana dig, jag vet hur det är, man kopplar in autopiloten och så låtsas man som att man mår bra 🙂 men försök att vila lite så att du inte åker på något allvarligt!

    Stor kram min vän!

  2. Du måste ta de lugnt, låt kroppen få vila & inte kämpa. De tar längre tid att bli av med skitet.
    Hoppas Ni snart mår bättre❤️

    Hemmet & huset kommer sist. Hälsan först & barnen kan säkert förstå att du behöver ta de lugnt med❤️

Kommentera

