Torsdag

Att börja morgonen med att pussa en mjuk, sängvarm kind. Finns det något bättre? Att känna den lilla kroppen vakna till liv med långsamma rörelser. Att borra in näsan i den där lilla gropen i nacken och insupa doften av mitt barn! Det värmer hjärtat för resten av dagen!

FullSizeRender4

Det blev en natt med många timmars sömn igen. Vad är det med mig denna vecka? Jag brukar aldrig somna så tidigt. Men man ska lyssna på kroppen antar jag.

Igår var jag rysligt effektiv och full av energi. Efter jobbet lagade jag två kompletta middagar, som förberedelse för idag, när jag har annat jag måste göra. Jag dammsög där uppe, plockade undan, satte upp en ny gardin till A, bäddade rent, gjorde läxor med C och tränade. Jag försöker verkligen ta vara på de där dagarna då mannen också är hemma och kan duscha och lägga barn, diska, gå med sopor och andra saker. Så skönt!

Blev fullt på spisen när jag lagade så mycket mat, men så nice att ha färdig mat idag!

Det blev hemgjorda köttbullar med pasta och lax i ugn med hollandaisesås, potatis och gröna ärtor. Mums! Alla fick välja vad de ville ha och idag äter vi det som blev över, vilket var en hel del!

FullSizeRender

Gardinbytet blev bra tycker jag. Jag gillade de svarta panelgardinerna, för de tar upp de svarta detaljerna i rummet, men den vita gardinen gjorde att rummet kändes ljusare och större på något sätt. Så den får sitta ett tag nu.

Före

94705-2013-07-21-6

Efter

FullSizeRender1

Träningen blev jag väldigt nöjd med och det känns minsann i benen idag, det gillar jag! Jag har ett mål jag vill nå innan jul. Det är absolut inget omöjligt mål, så jag ska kämpa på nu och variera min träning så att jag tycker det är kul och känner mig peppad! Saknar dock sommarens många power walks med min fina vän, men nu är det vardag och mörkt och svårt att få ihop planeringen.

Nu börjar hösten på riktigt! Det märks för varje dag. Men jag gillar ju hösten, tända ljus och mysa. Morgnarna känns lite lyxigare och lite lättare när man kan dricka kaffe i skenet från levande ljus! Visst är det så!

FullSizeRender5

Det blir en bra dag det här! I eftermiddag väntar storhandling och tvätt. Låter tråkigt, men inte i min värld. Älskar att ta hand om familjen, köpa hem en massa god mat och fylla kylen med sånt som alla gillar! Vi har verkligen ätit ur både kyl och frys den här gången, tagit vara på det vi hade och jag har väntat in i det sista med att handla. Inte för att jag var tvungen, utan för att jag är trött på slöseri, att konstant handla och aldrig hinna tömma frysen. Men sån är jag!

xoxo

2 thoughts on “Torsdag

  1. Ja den doften från ens barn är underbar. ❤️
    Gud vad flitigt du är. Själv inte fått gjort mkt. Men tänkte städa, bädda rent & tvätta idag😳

    Så fina gardinerna blev på A:s rum 👍
    Ja kyl & frys rens är alltid bra 😀
    Hoppas ni får en mysig kväll.

Kommentera

