Harmoni och ett inre lugn

Just nu känner jag en sådan harmoni i tillvaron. Jag har ett inre lugn som är väldigt behagligt. Därmed inte sagt att livet är utan problem. Lite småsaker har man alltid som hänger över en, men de sakerna har vi tagit tag i och det känns bra. Inget jag stressar upp mig för och det är huvudsaken.

Jag hade ingen ångest över att börja jobba igen efter semestern, jo kanske en liten smula, men den var som bortblåst direkt efter vi hade lämnat barnen första dagen på skolan och allt kändes så bra!

Jag känner glädje och lycka och jag ser fram emot hösten, den underbara krispiga luften, löven som ändrar färg, skogspromenader, sprakande brasor och levande ljus. Jag älskar den tiden!

Jag vill komma igång med min yoga igen också! Och vilken bättre tid för det än hösten! Att yoga när mörkret har lagt sig, barnen sover och tystnaden sänker sig över huset, ja, det är obeskrivligt! Jag mår så bra av det och längtar efter att börja igen!

Men sensommaren måste också njutas av. Dock känns det mer som höst just nu, det blåser, regnar och är kallt. Kanske vänder det? Vi får se!

Mina mål inför hösten har jag skrivit ner. De är delvis från listan över målen jag hade för 2014 i helhet, men på det personliga planet har jag lagt till vissa saker. Tycker det känns bra att ha saker att fokusera på och sträva mot. Att hela tiden känna att man blir bättre som människa!

Snart är första veckan efter semestern avklarad och, som sagt, det känns riktigt bra just nu! Familjelivet känns harmoniskt. Jag och mannen är på samma våglängd, där jag älskar när vi är. Där vi är som bäst tillsammans! När det är vi mot världen! ♥

Denna fick han av mig häromdagen. Det är så jag känner! En enorm kärlek! ♥

xoxo

bild

 

2 thoughts on “Harmoni och ett inre lugn

Kommentera

