Juli

Juli månad har kommit. Det vimlar av folk överallt. Folk har semester, uteserveringarna är fulla och alla verkar glada. Men ännu har jag inte fått den riktiga sommarkänslan. Varför?

Jag vet inte. Är det för att semestern ännu känns avlägsen? Är det för att vädret inte är det bästa? Jag hade mer sommarkänslor för några veckor sedan, när trädgårdspoolen plockades fram och barnen lekte och badade i det gassande solskenet och jag själv låg i solstolen och fick en härlig bränna på kroppen.

Igår var det dock en underbar sommarkväll. Efter att ha avklarat det jag hade på min lista, plus en massa annat, så begav jag mig ut på en härlig lång PW. Hade riktig fart i benen och förutom sätesmuskeln som fortsätter spöka, så kändes det toppen!

Mellan några tunga moln, på en annars klarblå solig himmel, så dök en regnbåge ner och det var nästan magiskt! Går inte riktigt att fånga känslan på bild.

bild1

 Mannen kom hem från en jobbresa med bilen fylld av god dricka som han köpt i Tyskland. Men fruktansvärt sjuk är han. Ja, redan när han åkte hade han ont i halsen och nu har han blivit riktigt dålig! Hoppas det går över snabbt! I helgen väntar 40-års fest hos några vänner.

Jag hoppas på att juli ska komma med varmt väder och sommarkänslor. Jag behöver det nu. Den 25:e juli är sista arbetsdagen innan 3 veckors semester. Så ja, det är ett tag till att jobba. Men visst ska vi hinna med grillkvällar, promenader, picknick vid stranden och spontana utflykter innan dess!

xoxo

Kommentera

