Att lätta hjärtat

Alla bär på saker man inte vill prata om. Saker som är svåra att prata om, kanske saker som man skäms över eller som är traumatiska och man vill inte ens tänka på det.

Jag har gjort misstag. Många misstag. Men jag vill gärna tro att jag har lärt mig av dem. Jag jobbar varje dag på att bli en bättre människa. Mer ödmjuk, mer kärleksfull, mer tolerant och så vidare.

Många känslor bubblar inom mig, ständigt! Saker som har hänt i det förflutna kommer ibland upp till ytan och gör sig påminda. Då jobbar jag med det också!

Jag lättade hjärtat för en vän igår, om en av mina innersta hemligheter och det som jag jobbar allra mest med. Det kändes skönt, men otroligt jobbigt! Verkligen påfrestande för psyket, men jag tror välbehövligt!

Det var saker jag skäms över, men som är en del av mitt liv och som jag inte kan göra något åt. Det var många år sedan, men har tagit många år att bearbeta och processen är inte slut. Men jag är lycklig nu! Min familj gör mig lycklig. Mina fina vänner gör mig lycklig! Jag hoppas att den tuffaste tiden är bakom mig, även om livet sällan är problemfritt. Det vi har gått igenom, jag och min man, har gjort oss starkare på ett sätt, men också fått oss att inse våra svagheter och det är något vi jobbar på. Varje dag!

pink-what-doesnt-kill-you OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(bilder från Google)

xoxo

9 thoughts on “Att lätta hjärtat

  1. Tycker du är stark som vågar öppna dej.
    Jag lyssnar & finns för dej ❤️
    Tycker du är en helt underbar vän❤️

    Alla har vi nått att bearbeta ❤️❤️❤️

    • Tack!! ❤️❤️❤️ Börjar nästan gråta nu jue 😉. Får man aldrig några prövningar i livet vet man inte hur det är att vara stark heller. Har jag lärt mig något så är det hur mycket starkare jag är än jag någonsin trott! Tack för att du finns! ❤️

  2. Det är inte många som vågar ta upp det jobbiga till ytan och bearbeta, mycket starkt av dig och mycket sunt! Det är otroligt jobbigt att blicka tillbaka på de händelser eller episoder i sitt liv som man är mindre stolt över men jag tror inte heller på att gräva ner det jobbiga. alla har vi skuggor i livet, det är viktigt att minnas det, det är även viktigt att luta sig mot att det är de starka som lyfter upp och bearbetar…
    Vad jag blir glad att läsa att du har en vän som du litar på och som du känner förtroende för, att kunna ventilera dig hos, det är en mycket värdefull gåva att få ett sådant förtroende och att kunna känna förtroende för någon lika värdefullt det.

    Många kramar till din min vän, min starka modiga vän!

    • Men gud vilken snäll och fin kommentar! Du är alltid så klok! Jag blir alldeles tårögd! Tack fina fina Emma ❤️❤️ Det värmde långt in i hjärtat!

  3. ibland är det skönt att kunna prata av sig. Jag var iväg på en tjejhelg tidigare i år och helt plötsligt började vi prata om väldigt personliga saker och det kändes så bra, vi litar på varandra och man är inte ensam med sina misstag. Livet är bra intressant och jag är inte perfekt

    • Tack för en fin kommentar! Visst är det så. Och det är så skönt att ha folk man litar på, det är viktigt. När man väl pratar om saker så upptäcker man att alla har vi saker vi bär på!
      Kram

Kommentera

