Förändringar

Det är mycket som inte fungerar hemma hos oss för tillfället och det är helt klart rutinerna det är fel på. När hela bröstet känns tungt av frustration och hjärnan känns överfull, då är det dags att göra förändringar! Jag är inte rädd för att bryta mönster, hitta nya vägar och skapa idéer för hur vi kan ändra rutiner så att vardagslivet funkar. Det har jag gjort förr och oftast funkar det. Barnen brukar vara snabba på att hänga med, så det är ju bra!

Mycket måste diskuteras ikväll, mellan mig och mannen först så att vi är överens, och sen med barnen så att de förstår vad som måste ändras och varför!

Förutom rutiner finns det annat som jag vill förändra, lite saker i hemmet. Inga stora renoveringar eller projekt, men några småsaker som piggar upp. Ska spinna vidare på mina idéer, prata med mannen och se vad vi kommer fram till.

Ja, det känns lite rörigt i hjärnan just nu, för många tankar som vill ta plats samtidigt. Måste sortera, skriva ner, sätta upp mål och fokusera. Planera helt enkelt! Japp! Men jag är ganska bra på just det där med att planera, så jag får väl plocka fram styrkan och orken att bita tag i allt! Det är ju då jag känner mig lugn och harmonisk, när jag har kontroll och är fokuserad!

Mental-styrka peaceheart

Bilder lånade från google.

xoxo

3 thoughts on “Förändringar

    • Nä inget allvarligt. Lata, bortskämda barn, irritationer på mornarna, för lite ansvar och för mycket daltande av oss föräldrar. Såna saker! Ska ske förändringar nu. Saki är också trött på hur bortskämda de är!

      Kram ❤️

Kommentera

