Grått

Ja idag var det grått och regnigt när vi vaknade. Men det gör nog inget, jag måste verkligen städa huset, grundligt, så det passar kanske bra att göra det idag!

Idag åkte barnen på var sin varning direkt på morgonen. Både jag och mannen fick nog! Det är alldeles för mycket syskonbråk och tjafs om småsaker som blir till stora saker osv nuförtiden. Oacceptabelt! Och inte minst jobbigt för mig och mannen att lyssna på och behöva reda ut hela tiden. Det förstör liksom hela stämningen där hemma och nu får det vara nog! Så spel och lekförbud för båda idag! Punkt!

Idag blir det även att steka plättar. Igen! C ska på utflykt med skolan. Igen! Ja, jag tycker faktiskt inte det är så kul med dessa utflykter stup i kvarten. Självklart är det kul för barnen, men det här med att göra matsäck, suck. Dessutom fick vi veta det igår!! Var är framförhållningen och infon liksom? Men men, självklart ska min älskade påg ha med sig det han vill i sin matsäck och det brukar vara plättar eller pannkakor. Man gör ju allt för sina älskade ungar, även om de bråkar, slåss och driver en till vansinne ibland 😉 Eller hur!

bild

Kommentera

