Nya tag!

Det känns som att jag måste rycka upp mig lite! Ta nya tag! Har varit i negativ stämning sedan helgen, men vill verkligen bli av med det nu nu nu!

Efter jobbet igår, så lämnade jag en sur minitonåring och en liten envis snart 5-åring hemma med mannen och träffade mina fina vänner för fika, tjejsnack och shopping! Hade så himla mysigt och precis vad jag behövde! Åt en mumsig och fräsch räksallad!

bild

När jag kom hem var klockan redan efter 20:00 och då var det dags att steka plättar till en utflykt som C skulle på med fritids idag! Hej och hå! Men det gick ganska snabbt, var färdig vid 21:00. Sen planerade jag och mannen veckan tillsammans, det är nämligen mycket som ska hinnas med innan ledigheten. Påskpresenter, inbjudningskort, påskägg, påskpynt, städning, simskola, handling osv. Puh! Men jag har nog koll på läget nu. När klockan var 21:45 kunde jag äntligen sätta mig ner och kolla lite tv-serie innan jag somnade!

Ja, nu ser jag verkligen fram emot ledighet! Sen väntar ytterligare två korta veckor på raken och en minisemester med familjen! ♥

Vi har även diskuterat lite kring sommarsemester. Utomlands eller inte, det är frågan. Det lutar åt att vi stannar hemma i Sverie i år. Jag har massor av förslag på vad vi kan hitta på med dagsutflykter osv, så det lär inte gå någon nöd på oss. Förra sommaren var jag och C först på skidsemester, sen gjorde vi två utlandssemestrar med familjen. Det känns som väldigt mycket och även nästa år är en del resor redan inplanerade. Känns som vi behöver spara ihop lite slantar också 😉

Oavsett! Det känns som rätt beslut nu, men visst hade det varit nice att åka iväg till något varmt ställe, blicka ut över blått hav och dricka goda läskande drinkar!!! Mmmmmm….

2 thoughts on “Nya tag!

  1. Va trevligt igår😀välbehövligt 😀💕

    Hoppas du hinner med allt innan torsdagkväll 😀
    Idag har Leon blivit firad & även fått snyggt i rabatterna, tagit bort massa löv m.m
    Tänkte se om man kunde klippa gräset med.
    Hoppas ni får en mysig påskhelg 💕💕💕

    • Hann med en hel del idag! Är helt slut nu 😉
      Skulle verkligen också behöva ta tag i trädgården, klippa gräset osv. Tur man är ledig snart 😊
      Kram

Kommentera

