Fredag!

Fredag! Mannen kommer hem! God middag är planerad med helstekt fläskytterfilé, örtpotatis och hemmagjord tzatziki! Mums! Regnet öser ner och jag är trött, men det spelar ingen roll, jag har ändå en fantastisk härlig känsla i kroppen!

En del planer för helgen. I morgon blir det en shoppingtur med två väninnor. Sen blir det veckohandling och på kvällen ska vi vara barnvakt till lille kusinen som ska sova över! På söndag har vi dejt med barnen, min är med C, men vi har inte bestämt ännu vad vi ska göra!

Igår var det full rulle med simskola, tvätt och annat som skulle göras. Hade glömt kontanter till simmärkena (varför tar de bara kontanter?? Ofattbart?) så jag fick lämna barnen till simlärarna och sen köra rallykörning till närmsta bankomat, som inte alls låg särskilt nära, för att hämta pengar. Det är verkligen sällan vi har kontanter i plånboken, men jag får nog börja plocka ut lite då och då och ha just in case!  Innan simskolan blev det donken för mat, jag orkade verkligen inte laga nåt igår! Blev uppskattat av barnen, vi äter sällan där, och vi hade en mysig stund i lugn och ro! Exemplariskt uppförande 😉

bild2    bild1

I onsdags kväll hade vi en riktigt mysig och slapp kväll! När jag hämtat barnen körde vi inom affären och handlade lite gott, sen gick vi igenom planen för kvällen så alla var överens. Vi gjorde det vi skulle, alla hjälptes åt, sen gick vi ner i källaren, tände brasa och dukade upp god fika och kollade på Narnia, Häxan och Lejonet. Riktigt mysigt! Vi hann inte se den klart innan det var läggdags för A, så ikväll blir det nog fortsättningen och eventuellt början på nästa Narnia film. Vi har sett dem innan, men både jag och barnen älskar dem!

Slappeonsdag 😉

bild3

Och sist men inte minst, jag har gått ner nästan 1 kg denna veckan fast att jag inte har tränat ett dugg på grund av halsen och annat och har dessutom ätit en massa skit! Hur hände det? Hur som helst, ännu bättre tag nästa vecka med träning och äta bättre! Och så är det påskledigt!! Aaahhhh!

6 thoughts on “Fredag!

  1. Hoppas maten smakade 😀 här blev de lite tapas & vin mitt i bakandet 😉
    Doftar gott😋

    Precis landat i soffan & ska bara hänga tvätten innan sängen kallar 😉

    Ses i morgon runt 11 😀trevlig kväll 💕

  2. Hoppas att ni får en supermysig date 🙂 Själv har jag date med sonen fast han ligger nerbäddad i soffan och är sjukling och jag yrar omkring och försöker få ordning på saker och ting 🙂

    Kram!!!

  3. Men hur gör du kvinna! för att gå ner i vikt?!? Jag lyckas inte alls fast jag räknar varenda ynka kalori och tränar som en påtänd gnu…. känner mig så himla desperat just nu…tips? 🙂

    • Jag vet inte. Men jag har nog mer att ta av än vad du har ;). Ibland står det stilla, sen ger det med sig! Du kommer säkert lyckas så mycket som du tränar!
      Kram!

Kommentera

