Lyxproblem?

Ibland kan jag känna att allt hopar sig och eftersom jag är en person som oroar mig konstant för allt möjligt, så tar jag lätt allt på mina axlar och då blir det plötsligt jättetungt. Men när jag verkligen stannar upp och tänker efter, så är det faktiskt lyxproblem jag har. Vi är friska, vi har ett hem, vi har mat på bordet, vi har kläder på kroppen och vi har råd att hitta på lite roligt på fritiden, även om vi inte lever i överflödig lyx.

Visst önskar man att man inte hade ett enda problem i världen, men har inte alla det? Är det inte så att det helt enkelt tillhör livet? Är en del av det? Kanske behöver man en viss procent av problem för att känna att man kämpar och strävar och kommer någonstans? Jag vet inte, kanske svamlar jag bara. Vissa problem vill man så klart INTE ha, hälsoproblem tex, det är något som allt för många måste tampas med.

Det är deklarationstider och min är redan inskickad på nätet, enkelt och bra. Men när man har en man som är anställd i ett annat land men har ”arbetsplats utan fast driftställe” i Sverige, så blir det lite mer komplicerat. Varje månad betalar vi själva in skatt och sociala avgifter och fyller i en arbetsgivardeklaration som vi skickar in. So far so good. Om inte lönetanten på hans jobb varit just det, en lite för gammal förvirrad tant, så kanske rätt uppgifter hade blivit skickade till Skatteverket från hans jobb. Men icke. Så nu håller vi på med det. Men, this too shall pass, antar jag! Men det tynger mina axlar och man vill INTE strula till det med skatten! De är iofs väldigt hjälpsamma på Skatteverket, de är inte direkt ute efter att sätta dit nån, allt är ju rätt inbetalt, vi ska bara få rätt på hur vi ska redovisa det. Jag kan ju säga att jag har lärt mig en hel del 😉

Som sagt, lyxproblem, men ändå mina problem. Eller ja, inte bara mina, mannen ska ringa Skatteverket idag igen och försöka få klarhet i vad vi måste göra nu. Hoppas det är en enkel process!

Finns även andra i familjen som har probem. Ett väldigt stort problem för A i morse, var att det var för ljust att kolla på TV (innan ögonen vant sig), men det löste vi 🙂

bild

Kommentera

