Lite blandat

Igår var barnen borta på eftermiddagen/kvällen och jag och mannen hade några timmar för oss själva. Tror ni jag njöt och var grymt effektiv? Nej! Jag blev apatisk och tyckte det var skittråkigt med ett tyst hus. Mannen somnade på soffan, hade haft en lång resa dagen innan. Jag drack kaffe och gick rundor i huset utan att kunna göra nåt vettigt! Till slut tränade jag i alla fall en timme, duschade och åt kvällsmat. Tonfisksallad!

bild

Jag lovar, den var godare än den ser ut på bilden 😉

Barnen kom hem och C berättade om en sak som hade hänt i skolan, med några elever i hans klass. Skrämmande alltså, vad barn i 8-års åldern (och yngre) kan ta sig för! Och varför är det nästan alltid samma ungar som hamnar i bråk och sedan skylls allt på skolan? Var är föräldraansvaret? Nåväl, tänker inte gå in på det mer för jag blir så arg. Fröken gick även ut med ett mail till alla om incidenten. Så glad att min pojke inte är en av de bråkiga! ♥

Blev mycket gos och mys med barnen innan läggdags och jag spelade kort med C, som han älskar att göra!

Från ett till ett annat, alltså vart fan är det där flygplanet!!?? Jag läser om det varje dag och fattar ändå inte hur det ens kan vara möjligt att stänga av signalerna på planet?? Borde ju byggas så att det är omöjligt! Hoppas så att alla människor ombord är vid liv och mår bra under omständigheterna! Så fruktansvärt för de anhöriga med denna ovisshet!

Det var lite tankar från mig, nu ska jag ta tag i dagen! Mannen träffar jag inte idag, han åker till Stockholm och kommer hem i morgon! Två dagar själv med kidsen. Inget nytt 😉

Kommentera

