Jag är saknad

Lustigt det där, att min man reser titt som tätt och är ibland borta flera nätter i rad, men barnen gnäller aldrig över det. Visst saknar de pappa, men de accepterar lugnt att pappa ska resa bort.

Igår åkte jag in till stan för att träffa två av mina bästa väninnor på fika och tjejsnack. Något som händer med låååånga mellanrum. Så jag hann träffa barnen en väldigt kort stund. I kväll bär det av på julbord med jobbet, så det blir till att vända i dörren idag med.

När detta gick upp för barnen var det tårar och ledsna miner och ”varför är du aaaaldrig hemma, mamma??” Och samvetet deluxe kom över mig som en flodvåg!

a2988-2013-08-09-1

Mina älskade busungar!! Jag saknar ju dem så hjärtat brister när jag inte får träffa dem. Men jag vet också att det är så sällan jag gör något mitt i veckan på det här sättet.

Snart vankas det julledigt och vi har mååånga dagar ihop som vi bara kan njuta av varandras närhet! Det är det jag lever på just nu.

Men vem vet, förmodligen vill de hellre leka med kompisar än hänga med morsan en stor del under jullovet 😉 Brukar vara så!

3 thoughts on “Jag är saknad

Kommentera

