En längtan om julefrid

Nu är det klart! Granen står så grön och grann i stugan, julklapparna är köpta och inslagna och ligger och väntar under granen, och den julmaten som vi ska bidra med på julbordet är inhandlad! Och jag känner noll stress! Och har verkligen känt noll stress under hela december och dessförinnan. Det är ju så det ska vara!

gran

Nu längtar jag efter ledighet, snö och julefrid! Familjetid, där man skrotar runt hela dagen i pyjamas och ligger på soffan och kollar film och äter pepparkakor och rester från julbordet. När världen utanför och mobilen och statusuppdateringar inte känns viktigt alls! Det är sånt jag längtar efter! Att bara vara utan en massa måsten. Julen är, utan tvekan, min favorithögtid på hela året! ♥

6 thoughts on “En längtan om julefrid

  1. Det är så skönt att känna att julen inte är stress, har ingen stress här heller ;). Jag jobbar den 23+24 natt, men man får göra det bästa av det så julafton blir den 22 här i år. Spelar egentligen ingen roll och när man jobbar i vården så är familjen van vid att det inte alltid blir på ”rätt” dag ;).

    Fin gran !
    Kram

Kommentera

