Små glädjeämnen

När inte mycket händer och vardagen rullar på, så håller jag fast vid de små glädjeämnena som lyser upp i höstmörkret! Som frukost på morgonen med barnen och tända ljus! Åh vad jag tycker den lilla stunden är mysig! Och i eftermiddag ska jag träffa två fina tjejer på fika och en massa prat och catching up. Såna saker. De förgyller vardagen!

bild 1

bild 2

Några stora händelser ligger framför oss dock! En ny liten kusin ska födas vilken dag som helst och jag ska bli faster för andra gången. Vår älskade förstfödde ska fylla 8 år om dryga två veckor. Vi har en överraskning planerad för honom och så ska han ju så klart ha kalas! Detta året ville han ha det på ett lekland, så givetvis får han det 🙂

Så jag njuter av den lugna vardagen för tillfället och ser fram emot en massa roligt! Min träning har kommit igång igen efter lite uppehåll och det känns riktigt bra. Så är livet just nu. Både upp och ner och hit och dit, men visst gillar jag när det är en skön blandning av full fart och lugn och ro!

2 thoughts on “Små glädjeämnen

  1. Hösten är lite så där att vardagen bara rullar på tycker jag.
    Vad härligt med en liten nykomling i släkten 🙂
    Då lär han bli glad att få ha kalaset på ett lekland + att det är verkligen smidigt…
    Kram

    • Ja, visst är det så. På sommaren är det ju mer som händer iom att man har andra möjligheter att hitta på grejer ute osv. Men jag gillar hösten ändå.
      Ja det ska bli kul med en liten bebis 😉 Mys!

      Bara att slippa städa efter barnkalaset gör det hela värt det 😉 Och viktigast att C får det så som han önskar.

      Kram!

Kommentera

