Vad gör jag idag?

 Jo, jag vabbar! Det är ju några veckor sedan sist, så det var väl dags igen. A har feber och är snorig. Som en liten bonus kräktes han också ner hela soffan.

Så jag är inne på min tredje maskin tvätt, bestående av nerspydd soffklädsel, dessförinnan en maskin sängkläder och en maskin kläder. Tur jag har stor tvättstuga där jag kan hänga allt! Torktumlar ogärna och typ aldrig.

Jag har även sorterat i mina byrålådor, dammtorkat, dammsugit, dragit fram möbler och dammsugit bakom, lagat lunch och torkat spya. Lite så, lite gott och blandat!

Nu är storebror hemma från skolan, tack och lov att han kan gå till och från skolan själv, så nu väntar lite läxläsning, fika och bara ta det lugnt. Mannen min är fullt upptagen med jobb från morgon till sen kväll nu i två dagar. Han har besök från utlandet och har en massa möten och middagar osv. Så honom lär jag inte se förrän på torsdag.

I morgon blir jag också hemma med lille sjuklingen. Förhoppningsvis är han feberfri då så jag kan komma ut och handla lite!

Höstfärger i köket, det gillar vi! Ljusbrickan har jag dekorerat med kastanjer som C har hittat.

IMG_3788

IMG_3794

IMG_3789 IMG_3791

4 thoughts on “Vad gör jag idag?

  1. Oj, vad du har fått mycket gjort! 🙂
    Hur tänker du kring torktumling? Vi brukar torktumla sängkläder, och vissa kläder (vissa saker pga lathet). Är det att det drar mycket energi, eller att det sliter på kläderna? Hur går det att hänga upp stora sängkläder? Sådana här funderingar som kan komma när vi flyttar till hus? hihi
    Hoppas han blir frisk snart och att ni andra inte blir smittade!
    Kram

    • Ja, jag får passa på när jag får en ”ledig” dag 😉
      Ang. torktumling så skippar jag det mest för att skona kläderna. Jag har heller inget behov riktigt, för vi har en stor tvättstuga med tvättlinor fästa i taket där jag lätt kan hänga upp stora sängkläder osv. Får plats ca två maskiner på de linorna. Sen har jag även en sådan där ställning som står på golvet för extra plats att hänga och som jag har ute på sommaren. Så eftersom jag har den möjligheten så föredrar jag det. Kläderna håller och miljön skonas 😉

      Ja, jag hoppas också ingen mer blir smittad!
      Kram!

    • Tack! Tyvärr har C också blivit sjuk nu, men men! Jag har fått massor med extra tid med mina underbaringar, jobbet klarar sig utan mig några dagar! Idag tar dock mannen över!

Kommentera

