3 månader kvar

Ja, så är det! Idag är det 3 månader kvar till julafton! Känns lika konstigt varje år. Att man nyss gick klädd i sommarklänning och grillade på altanen och nu ska man plötsligt köpa vinterkängor till barnen och börja fundera på julklappar!

Jag älskar julen. Jag menar ÄLSKAR! Ännu mer sen jag fick barn! Att julpynta, baka lussebullar, dricka glögg och lyssna på julmusik. Japp, jag brukar lyssna på julmusik, tycker det är så mysigt och man får riktig julkänsla!

Att vara ledig med familjen och gå runt hela dagen i myskläder och tofs i håret medan brasan värmer tårna och barnen leker. När huset är fyllt av dofter från levande ljus, glögg, pepparkakor och julmat! Love it!

Jag brukar vara ganska bra på att inte julstressa. Jag handlar nästan uteslutande julklappar till barnen på nätet. Jag brukar ta en kväll när jag surfar rundor och kollar och jämför priser och skriver listor! Sen är det mannens tur att bli inblandad :). En kväll när barnen har lagt sig tar vi var sin kopp het glögg och börjar gå igenom vad vi ska köpa. En massa klick senare är allt klart och man slipper trängas i affärerna med tusentals andra människor!

Jaja, sidospår! Men det är viktigt att inte förstöra julen med att stressa! Att planera i god tid och skriva listor (ni vet ju vad jag tycker om listor) är alltid min räddning!

Så ja, tre månader kvar och jag längtar! Men innan dess är det ju andra roligheter på gång, så jag skyndar långsamt!

bild35

8 thoughts on “3 månader kvar

  1. Här längtar vi oxå, fast vi har 3 saker som händer innan 🙂
    Har redan börjat fundera på julklappar plus present till C & H.
    Blir en inköpsrunda innan bebbe tror jag.
    Sen är vi redo för jul!!!

    • Ja, ni har ju en gaaaaanska stor sak som händer först om man säger så 😉
      Det längtar jag förstås också till!
      Kom gärna med tips till H, så kan jag också vara ute i god tid 🙂
      Kram!

Kommentera

