Vi njuter hösten

Igår välkomnade vi mina föräldrar hem. De har varit på resande fot i två veckor och vi har alla saknat varandra. Jag svängde ihop en smörgåstårta som vi tog med oss dit och där mumsade vi och pratade ett par timmar och barnen fick presenter.

bild14 bild15 bild16

Italiensk inspirerad och väldigt god! Jag hittade på ett eget recept, vilket jag tycker är jättekul. Ännu roligare om man lyckas riktigt bra! Vi var trötta på den vanliga med lax och räkor och denna blev nog en ny favorit!

Helgen har varit mycket bra och vi har fått sova ut och haft det lugnt och skönt och njutit. I lördags var det ju underbart sensommarväder och barnen var ute och lekte med kompisar hela dagen. Igår var det mindre bra, men då hade vi lite andra planer så det passade bra!

Ikväll ska jag bygga på höstkänslan som vädret har fört med sig idag och laga en köttfärssoppa som vi ska njuta av i morgon. Den blir godast dagen efter!

Det blev ett riktigt matinlägg 🙂

Kram på er!

4 thoughts on “Vi njuter hösten

Kommentera

