Tack för det, MAX!

Alltså, några vet redan detta, men jag måste skriva om det igen.
Jag gillar inte Mumintrollen!
Jag gillade inte dem när jag var liten och jag gillar inte dem nu. Jag tycker inte alls de är söta och ser jag en bild på dem och Lilla My får jag bara gåshud, and not in a good way!
Kan inte hjälpa det, det är bara så det är!
They creep me out!
(Sorry till alla er Mumintroll-gillare)

 Så var jag med barnen och åt på en MAX-restaurang för någon vecka sen. Och vad fick dom med sina barnmenyer… Jo, glas med Mumintrollen på!!!

På andra sidan på glaset finns ett stort tryck med ett troll!!

Barnen blev inte direkt exhalterade.
Jag tror inte ens att de vet vilka Mumintrollen är, vet inte om de har sett dom på TV(visas dom än??) eller har läst om dem? De känner säkert igen dem, men vi har ju aldrig ens pratat om Mumintrollen hemma, så särskilt intresserade tror jag inte de är.
Jag har hittills lyckats hålla allt med Mumintrollen på, borta från detta huset! Trodde jag!! Tills jag hittade ett pennfodral i barnens skåp häromdagen.

Och det kommer också från MAX. Wtf!!?? Detta var så länge sen att jag redan hade förträngt det.
Tydligen har vi lyckats få Mumin-grejer de TVÅ gånger vi ätit där de senaste TVÅ åren!!??

I alla fall.
När vi kom hem så hamnade de där glasen långt in i ett skåp! Och jag misstänker att de snart kommer försvinna på något otroligt, mystiskt sätt…

6 thoughts on “Tack för det, MAX!

Kommentera

