I don’t like mondays!

 
Ja, så är det! Måndagar är inte min dag!
Men det är bara att gillar läget! Det brukar kännas bättre när man har kommit igång lite!
Som vanligt kunde jag inte somna igår, jag är ju en kvällsmänniska och gillar inte att sova tidigt. Och att vara en kvällsmänniska som ska upp tidigt till jobbet är en dålig kombo.
 
En händelserik vecka ligger framför mig. På onsdag åker mannen och kommer vara borta i mer än en vecka. Det är jobbresa, fotbollsresa och jobbresa igen. Nytta och nöje!
Så för första gången någonsin tror jag, så ska jag och kidsen vara själva hela helgen.
 
Jag ser fram emot det jättemycket!
Det går inte att beskriva riktigt, men när jag är själv med barnen är det som om vi blir en enad front, som trots att det blir gnäll och sura miner emellanåt, håller ihop och bara tankar närhet av varandra och saknar pappa samtidigt som tiden får en helt annan kvalitet än annars.
Vi saknar, vi myser, vi bråkar, vi skrattar och när pappa kommer hem igen blir pusslet åter helt och vi märker att det är bra att sakna, för att uppskatta det vi har!!
 
Så nu måste jag rycka upp mig och köra igång denna veckan.
Men det är svårt.
Det är ju måndag!
 
2 thoughts on “I don’t like mondays!

  1. Jag är också en kvällsmänniska som inte gillar att gå upp på morgonen. Och igår och idag har jag börjat sju på jobbet. Fyy vad jobbigt att ställa klockan på före sex!

Kommentera

