Städerskan

Ja, det är jag det!
Denna helgen har jag banne mig inte gjort mycket annat än röjt och städat! I vartenda hörn i vårt hus! Och ändå känns det som att det är minst lika mycket kvar som jag skulle vilja röja och städa! Puh alltså!
Jag började när C var på kalas på lördagsförmiddagen och slutade klockan 18 på kvällen när mannen hade grillat kvällsmaten. Däremellan fixade han det sista på ytterdörren, tog hand om barnen och jag handlade blommor (som jag inte hann plantera) och sen städade lite till och lite till!
 
Fokus låg på barnens rum, där det sällan (ja, jag erkänner) blir storstädat och dammtorkat mer än det synliga på ytan! I lördags var det A:s rum som fick sig en chock! Jag dammtorkade överallt och leksaker slängdes/plockades undan och kvar blev endast det som var helt och som han gillar att leka med.
Tre stora pappkassar åkte till tippen och en del blev kvar i förrådet i källaren.
Och vad mycket plats han har på sitt rum helt plötsligt! Inga förvaringslådor på golvet längre, allt får plats i bokhyllan!
Jag var så upptagen att jag inte ens kom ihåg att fota! Det är ju annars en blogg-mammas grej. Ingen får äta förrän mamma har fotat maten liksom 🙂
 
Igår fixade vi till C:s rum. Han fick en myshörna uppe på sitt sovloft och där satt vi sen och läste läxor ihop. Helt perfekt alltså!
Då kom jag ihåg att fota 🙂
 

 
När barnen var på tippen med pappa omvandlade jag vårt vet-inte-vad-vi-vill-göra-med-rum i källaren till ett lekrum. Det får det vara tills vi har bestämt oss för hur vi ska renovera det och vad vi vill ha det till! Barnen blev glada, för det är stort och där får de ha saker framme som inte måste städas undan efter lek osv.
 
Ja, jag ska inte tråka ut er med fler städdetaljer, detta är nog det tråkigaste inlägget på länge!
Men vi avslutade söndagen med att mannen lagade sina supergoda grekiska färsbiffar i fetaost-och tomatsås och sen en runda Fia med knuff för hela familjen!
Inte mycket till äventyr denna helgen, men en massa måsten klarades av.
Det är väl alltid nåt!
 
Idag är jag makelös, då mannen är på jobbresa. Hoppas på snälla ungar och att hinna plantera mina fina blommor!
 
 
2 thoughts on “Städerskan

Kommentera

