Monstret är löst!

Det monstret är jag då!
Klockan fem i morse vaknade jag av en fruktansvärd mardröm som jag inte ens tänker berätta om, så hemsk var den, och fick mig att ifrågasätta min psykiska hälsa lite.
 
När klockan ringde 06:00 hade jag nog lyckats slumra några minuter, vilket gjorde att jag vaknade på ett fruktansvärt humör!
Och inga koppar kaffe i världen kunde hjälpa mig!
Sen var allt bara fel hela morgonen, jag var tjock, ful, hade inga kläder att ta på mig, hittade inte saker jag letade efter och såg bara all röra framför mig med tvätt och städ och allt som ska göras när jag kommer hem. Och irritatinen bara växte!
Ni vet, den där klumpen i magen som väger flera kilo och bara bubblar och bökar och vill explodera!
Tack och lov att mannen är hemma så han hjälper mig!!
 
Som tur var höll barnen sig lugna och snälla, så jag behövde inte lägga någon av min obefintliga energi på ett utbrott på mina älsklingar!
Och jag fick tid att öva min yoga-andning för att ens överleva!
 
När jag sen kom till jobbet möttes jag av en man på parkeringen, som mest liknade en skruttig, ofräsch version av Jultomten och precis när jag nickar så där på gammaldagsvis till hälsning, så slänger han ur sig en sån där ”luft-fräsning” ni vet, när man håller fingret för ena näsborren och fräser ut en massa äckligt snor från den andra rakt ner på marken!
Jag höll fan på att spy!
Hade jag inte befunnit mig på min arbetsplats, så hade jag skällt ut gubben, det vill jag lova!
SÅ äckligt!
 
Av erfarenhet vet jag att såna här irritationskänslor brukar avta under dagen, så även denna dag!
Tack och lov!
 
Anyway!
Igår tog mannen med Lill-busen till frisören. Det var första gången hos riktig frisör, det är jag som har klippt honom tidigare.
Jag ville att han skulle få behålla lite längd och den busiga looken och det lyckades dom bra med tycker jag!
 

 
Sötfisen!!!
Snart fyra år!!
Och givetvis fick han massor av beröm från frisörskan för att han satt stilla hela tiden!
Åh, denna kärlek för dessa små liv alltså!
 

One thought on “Monstret är löst!

  1. Hej och tack så hemskt mycket för din kommentar. Jag blev verkligen superglad. Vad roligt att du hittade hit. Du har själv en jättefin blogg. Stackars dig för att dagen började så där men tur att den blev bättre. Jag önskar dig en trevlig helg och kram på dig!

Kommentera

