Min nya kärlek

Länge har jag sökt efter en träningsform som ska passa mig och min förmåga och dessutom vara rolig!
Löpning höll jag på med ett tag, men efter många sjukdomar och sånt, så kändes det bara jobbigt och tungt och jag tappade lusten. Fick hela tiden börja om från början kändes det som. Om man, som jag, inte gillar att springa när det är kallt, så blir man beroende av vädret och nej, det var inte kul! Men power walk, ja tack, det gör jag fortfarande gärna!
 
Men.
Yogan är min nya kärlek!
Jag är förälskad i yoga!
Det är en helt annan känsla än jag någonsin upplevt med någon annan träningsform!
Det är ROLIGT!
Länge har jag funderat på det här med yoga, men alltid tänkt ”nej, jag som är så lång och ”stor” kan ju inte klara av dessa invecklade poser, jag kommer bara känna mig klumpig.”
Men så, efter att ha blivit peppad av en annan bloggare, så rullade jag ut min yogamatta och stoppade in DVD:n och jag är hooked!
I lite mer än en vecka har jag hållt på och första dagen fick jag ont i typ alla poser jag stod och satt i. Det kändes obekvämt och konstigt och som sagt, gjorde ont.
Men.
Efter en vecka kan jag göra alla grundposerna som jag hittills har lärt mig och behöver dessutom inte hjälpmedel som klossar längre. Jag når golvet ändå!
Sjukt peppad är jag och längtar varje dag efter att få göra mitt yogapass!
 
Känslan man har i kroppen efteråt är obeskrivlig!
Så lugn, harmonisk, fridfull och stressfri!
Samtidigt som man har jobbat med musklerna och stretchat kroppen!
Lovely!!
 
Här är bilder på två av mina favoritposer som jag nu behärskar, och som jag fick sno från nätet, då jag ännu inte vågat fota mig själv 🙂
 Men jag ska be min man göra det när han är hemma igen!
 

 
 
 
 
 
 

6 thoughts on “Min nya kärlek

  1. Helt underbart 😀 man kanner sig verkligen sa som du beskriver det: Så lugn, harmonisk, fridfull och stressfri! Forsokte mig pa yogan innan jag blev mamma men da var det SA HIMLA trakigt.. man kanske var tvungen att bli mamma forst helt enkelt, for att tycka om det ;)Ja precis, nu galler det bara att ta kort ocksa… haha.

  2. Ja visst är det så! Har också provat tidigare men gav upp, för det var bara jobbigt. Kanske handlar det om att testa det vid rätt tidpunkt i livet. Och alla vet ju att när man är småbarnsmamma så har man stress som mellannamn :)Kul att du också älskar yogan! Vi får peppa varandra 🙂

Kommentera

