Fixar och donar

Helgen har inte bjudit på mycket sömn, men så är det ibland!
Jag ska inte klaga egentligen, då vi oftast är bortskämda med barn som sover bra.

I lördags åkte pappa och Stor-busen till frissan och Lill-busen hjälpte mig att städa.
Ja, i fem minuter tyckte han det var kul i alla fall, sen lekte han med sina bilar 😉

 

Jag däremot, oj vad jag städade! Sånt som jag länge tänkt att städa, men hela tiden skjutit upp, blev städat och det känns otroligt skönt.
Jag är en mästare på att skjuta upp saker by the way!

Jag vårstädade uterummet och trotsade snön som låg på gräsmattan och glittrade ilsket mot mig.
Nu är vi redo för middagar där ute!

 
Resten av eftermiddagen bestod av simskola och att skrota runt i myskläder, småpyssla, laga lasagne och titta på film.
Stor-busen är riktigt bra på att dra sig undan och hitta en lugn stund för sig själv nuförtiden.
Helt plötsligt hittar man honom någonstans, med iPaden eller byggandes med lego eller nåt annat.
Underbart!
 
 
Idag skiner solen och det blåser iskalla vindar.
Jag hatar blåst! Det är det värsta värsta!
 
Så vi stannar inne. Ja, så bekväma är vi idag.
Stor-busen leker med kompis och jag fortsätter mitt pysslande i huset medan tvättmaskinen går och våra kaminer gör huset varm och skönt!
 
Trevlig söndag!
 
 
 
 
Kommentera

