När man är tacksam

Ofta tänker jag på det. Att man ska vara tacksam för det man har och inte hänga upp sig på det man inte har. Det är viktigt att vara tacksam här i livet. Jag är det ganska ofta, men jag ska försöka bli ännu bättre på det.
Jag är tacksam för att jag och min familj har vår hälsa.
Jag är tacksam över mina underbara barn som förgyller varje dag.
Jag är tacksam för att jag får vara gift med mannen i mitt liv. 
Jag är tacksam över att vi kan leva ett bra liv och vi har verkligen kämpat för att komma dit vi är.
Jag är tacksam över att jag kan åka på semester med min son och att hela familjen kan åka på ytterligare en semester till sommaren.

Vad är ni tacksamma för?

Jag är även tacksam för choklad 🙂

 
Kramen

 

4 thoughts on “När man är tacksam

  1. Jag håller med. Försöker också vara tacksam för det jag har. Har haft svåra stunder där jag har glömt att känna mig tacksam och tyckt att allt var emot mig. Men stannar man upp och tänker efter, så har alla alltid något att vara tacksam för!

  2. Jag är tacksam för min familj, mina vänner och att vi alla får vara friska och må bra.Jag är tacksam över att ha fått lära känna en fin tjej som tyvärr inte finns i livet längre. Hon lärde mig massor och hennes minne lever alltid kvar!Just idag är det detta jag är tacksam för, men jag har massor med mer saker i mitt liv, men det skulle ta för lång tid att skriva:)Kram M

Kommentera

