När det är fredag

Tystnaden ligger tung i huset när jag sitter ensam vid frukostbordet denna morgon.
Barnen är lediga (sover) och mannen jobbar hemifrån som vanligt när han inte reser.
En ovanligt lugn morgon.
 
Igår kväll njöt vi av god mat, vin och prat prat prat!
När man ses så sällan som vi gör med släkten, så är det massor som händer och massor att prata om och jag slängde mig med min ihopasnickrade skoltyska så det stod härliga till!
Tur jag inte blir generad av att grammatiken är åt he****.
 
Nu ska det snart jobbas lite och jag hoppas att denna dagen går fort så att jag kan komma hem till mina finaste och fredagsmysa brallorna av mig 🙂
 
Jag tänkte även chocka er lite med denna bilden
 
 
Japp! Det är släta bullar till egna semlor!
(inga kommentarer om de olika storlekarna på bullarna tack, hihi)
Vi hann inte med semlor på fettisdagen, så det fick bli igår i stället.
Grekerna hade aldrig provat det men mina semlor fick tummen upp.
De har ju liksom inget att jämföra med.
Det betyder att jag har bakat två gånger inom loppet av en vecka.
Maj gadd vilken bullmamma jag börjar bli!
 
Ha en supergreat fredag!
 
Kramen

Kommentera

