När man jonglerar

Jag har många bollar i luften just nu känns det som.
Det viktigaste är att inte tappa någon av dem för då tappar jag alla.
Ja, ni vet!
Veckan har gått i ett rasande tempo och helt plötsligt är det fredag och i kväll, eller snarare i natt, kommer älskade mannen hem igen.
Jag har inte hört hans röst på två, TVÅ, dagar!
Några snabba sms för att tala om för varandra att vi lever och mår bra.
Han har haft fullbokat schema från morgon till kväll och igår kväll löd sms:et ”jag är heeeeeeeelt slut” och jag ville bara krama honom och stryka hans panna.
Annars håller jag på med en hel del planering. Och skriver massor av listor. Och ni vet ju att jag älskar att skriva listor! Jag planerar matsedel för kommande vecka när vi har besök. Blir en hel del som ska inhandlas när man helt plötsligt blir tre personer till och att ha en färdig matsedel är ett måste. Sen vill man ju alltid göra det där lilla extra när man har besök. Mycket gottigott som ska köpas och jag ska till och med baka!! Ja, ni hörde rätt!
Jag är annars inte känd för att vara nån bullmamma, men mina barn verkar inte sakna det, för när jag väl bakar så äter de knappt.
Om det handlar om att de inte är några kakmonster direkt eller min bakningsförmåga låter jag vara osagt.
Så det är matlistor, packlistor, attgöralistor och inköpslistor i en salig blandning!
Ja, jag myser lite där bland mina listor!
Det ska bli kul att träffa svärmor, svägerska och barnens ena kusin! Det var alltför länge sen.
Sist vi skulle träffas kom ett cancerbesked emellan. Det var en tråkig tid.
Men nu är min mans syster cancerfri och det är första gången hon hälsar på oss i vårt hus.
Gissa om jag ska göra mysigt och extra fint för dem där nere i källarens gästrum!
Jag läste en artikel igår om Grekland och krisen där. Hur bönder hade stått och delat ut gratis mat till folket och det hade blivit kaos!
Grekland, ett land i Europa, kändes plötsligt som ett u-land och det var mycket tragiskt.
Som tur är bor min mans syster i Tyskland. Det är där min man är uppvuxen. Hans mamma bor både i Tyskland och i Grekland, lite som hon känner för. Så det är tur i all otur att de inte är lika hårt drabbade av krisen som många andra greker. Som min mans bror till exempel.
Jag minns att min man sa till mig för flera, flera år sedan att det kommer gå åt skogen för Grekland. Något år efter så kom den första rapporten om regeringens misskötsel och fiffel och krisen var ett faktum.
Behöver jag säga att vi känner oss otroligt lyckligt lottade som kan bo i Sverige!
Hur som helst!
Många bollar i luften ja, men det är kul att ha saker att se fram emot. Jag planerar ju en semester också mitt i allt detta!
Jag lyckades rodda veckan ensam och ikväll fredagsmyser jag själv med grabbarna!
Vi får passa på när huset är tomt, för från och med söndag blir det full fart en vecka framåt!
Ha en underbar fredag!
Kramen
Kommentera

