När man inte gillar blodpudding

Idag är det blodpudding alternativt potatisbullar med skinktärningar och lingon till lunch på barnens skola och förskola.
Trodde inte mina ögon när jag läste det. Va?? Serveras det fortfarande?
Det var en av få rätter som jag avskydde när jag gick i skolan. Jag är en allätare annars, vill jag gärna tillstå, men här går gränsen!
 
Jag minns när man gick i skolan och det hade kurrat i magen sedan klockan tio och när det äntligen blev lunchrast skyndade man till matsalen för att upptäckta att det serverades blodpudding och potatisbullar och man blev såååå besviken. Det såg ut som en äcklig brun sörja och man ville bara gråta.
(Ja, jag säger äcklig om mat även om mina barn inte får göra det, men bara här, hehe)
Och så tog man en knäckemacka eller fem för att stilla hungern.
 
Och i min tydligen naiva hjärna, så trodde jag att vi hade kommit längre än så här på femton tjugo år.
Men icke!
Jag har dock ännu inte sett den andra klassikern på barnens matsedel (men jag kan ha missat det), som alltid serverades på måndagar efter skollov eller liknande: ravioli!!
Smaklös, vattnig ravioli i tomatsås på burk!
Blääää!
 
Jag brukar annars tycka skolmatsedeln är varierande och helt okej, men blodpudding eller potatisbullar???
Det är ju ingen mat!!!
 
Så här tycker vi om det!
 
 
Idag ska jag laga riktigt god kvällsmat till mina busar!!
 
 

Kommentera

