När man gillar vardag

När jag låg sjuk i influensan så lovade jag mig själv att när jag blev frisk så skulle jag minsann uppskatta att vara just frisk! Att faktiskt kunna göra vardagliga sysslor som städa, tvätta, handla osv.
Så det känns riktigt gött att kunna ta tag i saker igen.
 
Idag känns det ytterligare några procent bättre än igår. Jag är inte lika trött, jag har inte ont i halsen och jag börjar helt enkelt känna mig som mig själv igen!
Så skönt!
 
I två dagar har jag varit utan make. Barnen har visat sig från sina bästa sidor och det är jag evigt tacksam för. Vi har det riktigt mysigt faktiskt. Om bara Lill-busen kunde förstå att man inte kommer undan det här med läggdags varje kväll! Det är den enda konflikten just nu. Samma sak varje kväll. Jag säger att det är läggdags, han börjar förhandla om extra minuter. Vi möts någonstans på vägen och oftast går det ganska bra då!
Att jag är trött på kvällarna, ja det är inget ovanligt.
Jag önskar att jag hann läsa mer i Boken med stort B. Men det blir ingen snabb sträckläsning denna gången, det finns helt enkelt inte tid eller ork till det.
 
Jag gick förbi Stor-busens rum igår kväll och kastade en snabb blick in på golvet där han hade lekt med kaplastavarna.
 
 
Jag var tvungen att stanna upp och beundra hans bygge. Jag blev full i skratt och kallade på honom. Han förklarade då att det var en väg som ledde till parkeringshuset på IKEA.
Jag såg ju det, men det som slog mig var hur han kunde komma att tänka på just IKEA när han satte sig för att bygga.
Är vi där så ofta?
Hmmmmm….
 
Idag är det onsdag!
Lill-lördag!
Morgonkaffet sprider värme och koffein i min kropp!
Vardagen känns bättre än på väldigt länge!
 
Kram!
 

One thought on “När man gillar vardag

Kommentera

