När man tar dagen som den kommer

Söndagsmorgon och det är grådisigt utanför köksfönstret. Det ryker och doftar ljuvligt från kaffekoppen bredvid mig. Dagen ligger framför oss som ett oskrivet blad och jag sitter och funderar på vad jag vill hitta på.
Vädret inbjuder inte direkt till utomhusaktiviteter och jag är så glad att vi tog chansen att vara ute igår när solen strålade och det var riktigt skönt i luften.
I fredags hämtade jag Stor-busen hos en kompis efter jobbet. De ville då ha sovis hos oss, som det nu heter på sjuåringsspråk. Så det blev en spontan övernattning och de hade jätteroligt tillsammans, vilket är det viktigaste av allt.
Kompisen hade med sitt favorittäcke och Stor-busen hade sitt… Hmm, det kan väl inte vara så att deras pappor har ett favoritlag i fotboll som per automatik har blivit barnens favvolag också? Nä, jag tror de har kommit på det heeeelt själva!
Vi begav oss ut i det fina vädret hela familjen plus kompis på lördagen. Skogen är alltid ett favoritställe för mig! Där kan barnen få springa av sig och man själv strövar lugnt och fyller lungorna med frisk luft.
Vi får väl leva på att det blev en soldag denna helgen, vad mer ska man begära av januari månad, som för övrigt är en av de tristaste jag vet.
Om en liten stund, när kaffet har väckt liv i min kropp och hela familjen är på benen, då kommer vi säkert inte ha några problem att fylla även denna dagen med aktiviteter på ett eller annat sätt. Men jag gillar det lugna, när man tar dagen som den kommer och bara följer med.
Ha en underbar söndag!
Kramen
Kommentera

