När Sandmannen är slut

Många lediga dagar och att vi var borta på julafton, gav massor av tid till att ägna sig åt precis det man hade lust med och en av dessa saker för mig är att läsa! Läsa, läsa, läsa! Jag älskar böcker!
Jag har gjort en länk här bredvid i bloggen, där jag lägger upp info om boken jag håller på att läsa för tillfället. Och om någon missade det, så var boken fram till nyligen Sandmannen av Lars Kepler.
För alla er, som liksom jag, har förälskat er i ”hans” böcker och ännu inte läst Sandmannen, så kan jag berätta att ni inte lär bli besvikna denna gången heller.
Men rädd blev jag däremot! Den höll mig i ett konstant grepp där jag svävade mellan fasa, förfäran, sorg, fascination och hög hjärtfrekvens. Den var mörk och kuslig på ett sätt som de andra böckerna inte har varit och den påminde mig om en blandning av filmerna ”Seven” och ”När lammen tystnar”. Och har ni sett de filmerna så vet ni vad jag pratar om.
Boken slutade också med en cliffhanger som gör att jag håller på att längta ihjäl mig efter uppföljaren! Ja, detta är underhållning på hög nivå och författarna besitter en kunskap och en skrivarteknik som är utom denna värld och jag behöver väl knappast säga att jag är grymt avundsjuk och grymt imponerad!
Nästa bok, som jag nu har länkat till, är 50 nyanser av honom, av E L James. Efter det kusliga och skrämmande behövde jag något lättläst och underhållande på en nivå där man inte sitter på helspänn hela tiden. Och eftersom denna boken har legat på min lista över böcker jag vill läsa så fick det bli den.
Mer om den när den är utläst!

One thought on “När Sandmannen är slut

  1. Sandmannen ser jag verkligen fram emot att läsa! Väntar på att den ska komma på pocket, annars tror jag jag köper eller lånar på bibblan som e-bok när vi ska på semester. Tänkte börja med Femtio nyanser av honom snart (som belöning till mig själv när hemtentan är färdigskriven typ).

Kommentera

